رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482256

تعطیلی برخی مدارس اردبیل برای سومین روز

ساعت24 -آموزش و پرورش استان اردبیل روز چهارشنبه اعلام کرد که به علت بارش برف و برودت هوا، مدارس برخی شهرهای استان تعطیل می‌باشد.

تعطیلی مدارس
div>

بر اساس این گزارش در اردبیل مدارس پیش‌دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دور اول ، تمام مقاطع تحصیلی روستایی و مدارس استثنایی و در نمین ، نیر ، هیر ، سرعین ، خلخال ، شاهرود و خورش‌رستم تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

همچنین در مشگین‌شهر و ارشق مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی و در لاهرود مدارس پیش‌دبستانی در نوبت صبح به علت بارش برف و سردی هوا تعطیل است.

ضمنا در مشگین‌شهر و ارشق متوسطه دور اول و دوم با یک ساعت تاخیر و در لاهرود ابتدایی و متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر شروع خواهد شد.

مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اعلام کرد: هم‌اکنون در گردنه‌های کوهستانی بویژه حیران در جاده اردبیل - آستارا ، صایین در جاده نیر ، سراب و الماس در جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

این اداره کل از رانندگان خواست در گذر از جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی استان زنجیر چرخ و لوازم گرامازای زمستانی همراه داشته باشند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها