رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482508

ایجاد تحولات اقتصادی مهم در شمال شرق پایتخت

ساعت24-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: پس از تصویب بافت های کارگاهی به عنوان فضاهای رسمی صنعتی، شرایط دیگری در مقابل فعالان عرصه اقتصادی قرار می گیرد که نماد یک تحول است.

به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پردیس گفت: ما برای هر شهرستان سند توسعه نوشتیم و برای اجرای درست آن از سازمان مدیریت استان، دبیر ویژه شهرستان تعیین کردیم که یکی از وظایف آن، نظارت بر اجرا و رفع گره‌های کار است.

وی ضمن برشمردن رئوس اهداف توسعه منطقه‌ای در شرق کلانشهر تهران تصریح کرد: براساس سند توسعه، پردیس مهمترین قطب علمی و تحقق فعالیت‌های دانش بنیان در استان تهران خواهد شد.

ترکی، موقعیت ژئوپلیتیک ارتباطی همچنین ویژگی‌های تحولات جمعیتی و فرصت‌های ارزشمند همجواری با پایتخت را در پردیس کم نظیر دانست و بر تحقق رهیافت‌های سند توسعه شهرستان و مأموریت‌های توسعه منطقه‌ای حتی ملی این حوزه از جغرافیای اداری_سیاسی استان تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به رویکردهای سند برنامه و لزوم همگرایی، همراهی و تلقی مشترک از توسعه سرزمینی در بین همه نهادها بویژه شهرداری پردیس، شرکت عمران شهر جدید و فرمانداری، تاکید کرد: بخشی از چالش‌های موجود در این شهرستان، ناشی از فضای تشتت مابین نهادهای مؤثر است که باعث هدر رفت سرمایه‌ها می‌شود.

وی ضمن تشریح مفاد قانون بودجه و برنامه ششم و قوانین مرتبط درخصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: تحولات کالبدی موجود در شهرستان‌ها بویژه پردیس باید نخست با هدف تأمین زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی باشد. زمین و ارزش افزوده ناشی از آن باید در خدمت توسعه شهرستان قرار گرفته و به عنوان ابزار مهم مالی توانایی برطرف کردن چالش‌های موجود شهرستان را داشته باشد.

ترکی در ادامه به تفاهم نامه شرکت عمران شهر جدید با آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و شرکت راه آهن ج. ا.ا اشاره و تاکید کرد: با توجه به جمعیت پذیری این شهرستان در آینده، سه موضوع مهم تأمین آب شهر، احداث تصفیه خانه فاضلاب و اتصال مترو پردیس به تهران جز پیشران‌های اساسی و اقدامات حیاتی شهرستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره ایجاد فضای اداری و استقرار ادارات در شهرستان پردیس گفت: این مورد جز مهمترین مطالبات ناحیه‌ای است. براساس مفاد قانون بودجه و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، فرمانداری باید از طریق شناسایی اراضی مستعد برای تحقق این مهم اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: فرمانداری از ظرفیت قانونی تبدیل به احسنت نمودن فروش اموال و تجهیز منابع لازم جهت احداث فضاهای اداری مورد نیاز اقدام کند. فرآیند قانونی موضوع پس از شناسایی اراضی از طریق فرمانداری و اداره راه و شهرسازی، تصویب موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ابلاغ مصوبات از سوی استاندار است.

ترکی در بخش دیگری از سخنان خود به فضاهای صنعتی موجود در شهرستان پردیس که بیشتر آنها غیر رسمی هستند، اشاره کرد و در این باره توضیح داد: بیشتر فضاهای کارگاهی و صنعتی موجود در شهرستان به دلیل فقدان هویت حقوقی و غیر رسمی به عنوان تهدید در شهرستان مطرح شده اما به نظر من این موضوع فرصت مغتنمی است تا با ساماندهی این فضاها و خوشه بندی کارگاهی و نشان دار شدن نوع فعالیت‌ها می‌تواند به عنوان یکی از ارکان‌های توسعه اقتصادی شهرستان جایگاه ویژه ای را در آینده پردیس ایفا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بررسی این موضوع در هیأت دولت خبر داد و گفت: پس از تصویب بافت‌های کارگاهی به عنوان فضاهای رسمی صنعتی، شرایط دیگرگونی در مقابل فعالان عرصه اقتصادی قرار می‌گیرد که نوید یک تحول اقتصادی در شمال شرق پایتخت در شهرستان پردیس خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها