رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482579

سفیر روسیه: ترکیه به تعهداتش در ادلب عمل نکرده است

ساعت 24-سفیر روسیه در آنکارا تاکید کرد ترکیه به تعهداتش درباره ادلب براساس توافق سوچی عمل نکرده است.

style="text-align:justify"> آلکسی یرخوف، سفیر روسیه در آنکارا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: بسیاری اکنون روسیه و نظام سوریه را سرزنش می‌کنند و می‌گویند مسکو و دمشق توافق را نقض و به اهداف غیرنظامی حمله می‌کنند. گرچه برخی مدعی هستند که دولت دمشق مشروعیت خود را نزد برخی طرف‌ها از دست داده اما طرف‌های خیلی زیادی این دولت را مشروع می‌دانند.

وی بندهای اصلی توافق سوچی را یادآور شد و گفت: این توافق دوجانبه است. دو طرف به موجب آن تعهداتی داده‌اند. به عنوان مثال روسیه با ادامه استقرار پست‌های دیده‌بانی ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب و حفظ وضعیت نظامی این استان موافقت کرده است. ترکیه نیز به خارج کردن تمام گروه‌های تروریستی از منطقه کاهش تنش و خروج تمامی سلاح‌های سنگین از جمله تانک‌ها و توپخانه و موشک‌اندازها موافقت کرده است.

سفیر روسیه گفت: مسکو و آنکارا با بازگشایی مسیرهای M۵ و M۴ در شمال غرب سوریه موافقت کرده اند اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ آیا ترکیه‌ای‌ها تروریست‌ها را دور کردند؟ آیا این دو مسیر بازگشایی شد؟ اگر به تعهداتت عمل نکردی آیا حق داری از طرف مقابل بخواهی به تعهداتش عمل کند؟ ترکیه‌ای‌ها تروریست‌ها را خلع سلاح نکردند و آن‌ها را از میانه‌روها جدا نکردند. این مسئله باعث افزایش جرأت تروریست‌ها و افزایش حملاتشان به پایگاه‌های ارتش سوریه و پایگاه حمیمیم روسیه شده است.

وی افزود: اواسط ژانویه با ترکیه‌ای‌ها برای آتش‌بس در ادلب تلاش کردیم اما در دو هفته آخر ژانویه بیش از هزار حمله جدید انجام شده است و صدها تن از نیروهای دولتی سوریه و غیرنظامیان کشته شده‌اند. همچنان پایگاه حمیمیم در معرض حمله پهپادی قرار می‌گیرد. همه این مسائل موجب لبریز شدن صبر ارتش سوریه و دفاعش از خاک خود شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها