رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482594

اردوغان: ترامپ به دنبال اشغالگری در خاورمیانه است

ساعت 24-رییس جمهوری ترکیه روز جمعه در مجلس ملی پاکستان گفت که طرح خاورمیانه «دونالد ترامپ» ربطی به صلح ندارد بلکه وی با این طرح به دنبال اشغالگری در منطقه است.

style="text-align:justify">«رجب طیب اردوغان» طی سخنانی در مجلس ملی پاکستان که با حضور نمایندگان مجالس سنا و پارلمان برگزار شد ضمن تاکید بر تحکیم روابط میان اسلام آباد و آنکارا،‌افزود: ترکیه به حمایت از پاکستان در همه مسائل منطقه ای و بین المللی ادامه می دهد.

اردوغان روز گذشته در سفری رسمی و دو روزه وارد اسلام آباد شد، وی شب گذشته در دیدار با «عارف علوی» همتای پاکستانی خود ضمن بررسی تحولات اخیر منطقه، بر تقویت همکاری های دوجانبه برای مقابله با پدیده اسلام هراسی تاکید کرد. رییس جمهوری ترکیه امروز با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز دیدار می کند.

به گزارش شبکه دولتی پاکستان؛ رییس جمهوری ترکیه همچنین با انتقاد از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه ترامپ، افزود: آنکارا همواره در حمایت از بیت المقدس و علیه اقدامات رپیم صهیونیستی مواضع قاطعی اتخاذ کرده است.

وی تاکید کرد: طرح ترامپ برای خاورمیانه اقدامی برای صلح نیست بلکه این طرح برای اشغالگری است.

اردوغان همچنین با اشاره به مسئله کشمیر و اعلام حمایت از مواضع اسلام آباد، خواستار حل عادلانه مناقشه کشمیر و احترام به حقوق مسلمانان این منطقه شد.

وی از همکاری پاکستان با ترکیه در راستای مبارزه با تروریسم و حمایت از مواضع آنکار علیه سازمان تروریستی فتح الله گولن نیز قدردانی کرد.

این چهارمین سخنرانی «رجیب طیب اردوغان» در مجلس پاکستان در جریان سفرهای رسمی سال های اخیر وی به اسلام آباد است. وی پیش از این دو بار در مقام نخست وزیری و یک بار نیز در مقام ریاست جمهوری ترکیه در نشست مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان سخنرانی کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها