رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482595

ونزوئلا از آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کرد

ساعت 24-رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این کشور پرونده اقدامات و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کاراکاس را به دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) ارجاع داده است.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته (پنج شنبه) در پیامی توئیتری این اقدامات و تحریم‌های یک‌ جانبه آمریکا را جنایاتی علیه بشریت و مردم ونزوئلا عنوان داشت و در ادامه بر حقوق ملت کشورش برای برخورداری از صلح و حق حاکمیت در ونزوئلا تاکید کرد.

وی در ادامه نوشت: ما به دنبال محکوم کردن قاطعانه اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه مردم ونزوئلا در دیوان بین المللی کیفری(لاهه) هستیم. این حجم از تجاوز و تحریم از سوی واشنگتن دیگر کافیست. ونزوئلا خواهان عدالت است.

دولت ونزوئلا در حالی پرونده تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کاراکاس را به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داده و از این دادگاه خواسته این مسئله را بررسی کند که دولت ترامپ مدتهاست ونزوئلا را تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار داده و به همین دلیل این کشور منطقه آمریکای لاتین با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

در همین حال خورخه آرئاسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز روز گذشته (پنج شنبه) اعلام کرد: ما باور داریم که این تحریم‌های یکجانبه جنایات علیه بشریت هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا همچنین عنوان کرد که سیاست های یک جانبه آمریکا که ناقض حقوق بین الملل و حق حاکمیت ملت ها در سراسر جهان هستند، هدفی جز تغییر دولت‌ها از راه‌های خلاف قانون اساسی دنبال نمی‌کند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است.

این کشور که از زمان حضور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها