رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482643

خطرات استفاده چندباره از ژیلت یکبار مصرف

ساعت 24-متخصص پوست و مو گفت: اگر هر روز برای اصلاح از تیغ استفاده می‌کنید، باید تیغ را هفته‌ای یک‌بار تعویض کنید.

style="text-align:justify">امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو امروزه بسیاری از افراد برای اصلاح کردن موهای زائد خود از تیغ‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند. همان طور که از اسمش پیدا است، فرد باید بعد از مصرف آن را دور بیندازد، زیرا می‌تواند میکروب‌های مختلفی را به بدن منتقل کند.

او افزود: اگر هر روز برای اصلاح از تیغ استفاده می‌کنید، باید تیغ را هفته‌ای یکبار تعویض کنید. تیغه‌های کند موجب سوزش و شکاف بدن خواهند شد.

او گفت: تیغه‌های قدیمی می‌توانند شرایط را برای تجمع باکتری‌ها فراهم کرده و موجب عفونت شوند. حتما افراد به تعداد روزهایی که از تیغ استفاده می‌کنند، توجه کنند.

متخصص پوست و مو تصریح کرد: اگر افراد احساس می‌کنند که تیغ، پوست یا موی آن‌ها را می‌کشد، آن را دور بیندازند چرا که مثل یک بمب ساعتی عمل می‌کند و عاملی برای تحریک پوست است.

او بیان کرد: ژیلت‌ها معمولا دو تا پنج تیغه دارند و اغلب فاصله آن‌ها به یکدیگر خیلی نزدیک است، به همین دلیل نباید بیش از یک‌باراستفاده شوند چراکه موهای تراشیده شده و پوسته‌های مرده بدن در میان این تیغه‌ها گیر کرده و تقریبا شست‌وشوی آن‌ها از لابه‌لای این تیغه‌ها ناممکن است
متخصص پوست و مو تصریح کرد: ژیلت‌ پس از هر بار مصرف باید دور انداخته شوند زیرا نه‌ تنها باعث ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شوند بلکه می‌توانند محیط حمام را آلوده به بسیاری از قارچ‌ها و باکتری‌ها کنند.

او اشاره کرد: در بازار تیغ‌های چندبار مصرفی که داخل دستگاه خودتراش قرار دارند، هم موجود است. درخصوص بهداشت آن‌ها نیز باید تدابیری به کار رود تا بار میکروبی‌شان پس از هر بار مصرف به حداقل برسد.

احسانی افزود: در این روش پس از هر بار اصلاح، باید صفحه فلزی دستگاه از پایه و تیغه جدا شود و از لابه‌لای تیغه‌ها بقایای مو و پوسته‌ها جدا شده و در نهایت قطعات با آب، صابون شسته و در مجاورت با نور خورشید، خارج از محیط مرطوب حمام خشک شوند.

اوگفت: تیغ وسیله‌ای شخصی است و باید برای هر قسمت از بدن، از یک تیغ یا ژیلت جداگانه استفاده شود تا به انتقال آلودگی‌ها به قسمت‌های حساس بدن منجر نشود.

متخصص پوست و مو اظهار کرد: باید افراد دقت کنند که ارزان قیمت بودن برخی ژیلت‌ها دلیل بر خوب بودن آن‌ها نیست. طبق آزمایش‌های مختلف انجام شده، در تولید برخی تیغ‌ها از بی‌کیفیت‌ترین پلاستیک‌های ضایعاتی که می‌تواند حساسیت‌های پوستی، آلرژی ایجاد کند استفاده می‌شود.

او تصریح کرد: تیغه این ژیلت‌ها به جای فلز مرغوب استیل از فلزات نامرغوبی تهیه شده که در مجاورت با رطوبت حمام زنگ‌زده و میکروب‌ها را به خود جذب می‌کنند. در نتیجه تیغه این ژیلت‌ها بعد از یک بار مصرف و هنگام تماس با آب به سرعت زنگ زده و آلودگی‌های شیمیایی، میکروبی روی آن تجمع پیدا می‌کنند و در صورت استفاده مجدد موجب ورود این آلودگی‌ها به بدن و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود.

متخصص پوست در پایان تاکید کرد: توصیه می‌شود که ژیلت‌های استاندارد و باکیفیت را از داروخانه‌های سطح شهرو مطمئن خریداری کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها