رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482755

پرداخت معوقات معلمان تا پایان سال / دانش‌آموزان عید 99 پیک نوروزی ندارند

ساعت24-وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات معلمان تا پایان سال خبر داد و گفت: برای سال 99 پیک نوروزی چاپ نمی‌شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین بازگشایی مدرسه دخترانه خیرساز مولود اسلامیه در منطقه 8 آموزش و پرورش تهران درباره زمان تسویه معوقات حق التدریس معلمان، اظهار کرد: همه تلاش ما این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم.

وی ادامه داد: فرهنگیان حقوقشان را هر ماه دریافت کرده‌اند اما برخی به علت کمبود معلم در مدارس، اضافه تدریس داشته‌اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده‌اند که متأسفانه در سال جاری هنوز پرداخت نشده و از سازمان برنامه قول گرفتیم تا به سرعت منابع لازم تأمین شود.

حاجی‌میرزایی افزود: برخی معلمان خریدخدمتی هستند که از طریق ارتباط با مجموعه و شرکت‌هایی که این مدارس را اداره می‌کنند، حقوقشان به طور کامل پرداخت نشده و ما باید تعهداتمان را در قبال شرکت ها و آنها باید تعهداتشان را در قبال معلمان ایفا کنند که امیدواریم همه این تعهدات و بخشی از مطالبات اداری کارکنان را تا آخر سال تسویه کنیم.

آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی هفته آینده برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز گفت: در مورد آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد؛ بخش عمده‌ای می‌توانند در آزمون درنظر گرفته شده شرکت کنند و اگر موفق شدند، طی یک دوره یکساله آموزش می‌‌بینند و جذب می‌شوند؛ این آزمون هفته آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا پرونده این افراد تکمیل و زمان‌بندی تعیین شده است اما درباره مربیان پیش‌دبستانی، آن دسته که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند و از قبل از سال91 با ما همکاری کرده‌اند مشمول می‌شوند. اما آن دسته که از آموزش و پرورش ابلاغ نداشتهیا حقوقشان را از ما دریافت نکرده‌اند و بعد از سال 91 با ما همکاری دارند مشمول نیستند؛ این افراد باید در آزمون‌های استخدامی عمومی شرکت کنند.

وضع تهران در فضای آموزشی نسبت به استان های دیگر نامناسب‌تر است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به این مدرسه آمدیم تا تجلی عشق و محبت و ایثار را ببینیم، گفت: انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد که فرزندان این سرزمین چه نیروهای خوش فکر، خلاق و مسؤولیت‌پذیری هستند که این مدرسه را ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه کار مدرسه‌سازی جزو باارزش‌ترین اقدامات است، افزود: نیازمند مشارکت همه دلسوزانی هستیم که می‌توانند در این کار خیر به ما کمک کنند؛ این کار از یک سو فضای مورد نیاز ما را تأمین می‌کند و از سوی دیگر فرهنگی را ترویج می‌کند که جامعه ما نیازمند آن است؛ فرهنگ مسؤولیت پذیری و مشارکت در ساختن جامعه نیازمند توسعه و شکل‌گیری این فرهنگیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضع تهران در فضای آموزشی نسبت به استان های دیگر نامناسب‌تر است و رشد جمعیت دانش آموزی در آن بالاست، گفت: تهران نیازمند اهتمام ویژه است؛ مهر امسال 10 هزار کلاس درس و بهمن ماه 4600 کلاس را افتتاح کردیم ولی همچنان نیازمند ساخت فضاهای آموزشی هستیم.

شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر نکرده است

حاجی‌میرزایی درباره اطلاعیه سازمان سنجش و عدم برگزاری کنکور در برخی کشورها و اینکه کنکور فقط در هفت کشور برگزار می‌شود، گفت: از اقدام سازمان سنجش اطلاعی ندارم چه کرده است؛ آنها استانداردهای خاص خودشان را دارند اما اگر مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد شود، پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین درباره شرط افزایش سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: این شرط سنی تغییری نکرده و بالا بردن سن، محدودیت قانونی دارد.

عید سال 99 هم پیک نوروزی نداریم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره تکالیف نوروزی اظهار کرد: عید سال 99 هم پیک نوروزی نداریم؛ چندسالی است تکالیف مهارتی آمده و دیگر به شکل پیک نیست.

وی درباره آمادگی مدارس شعب اخذ رای برای انتخابات نیز گفت: همکاری خوبی با وزارت کشور داریم؛ عمده انتخابات روی دوش آموزش و پرورش است و مدیران و مدارس ما در برگزاری انتخابات مشارکت موثر دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها