رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482783

اردوغان: گفت‌وگوهای خوبی با پوتین درباره سوریه داشتم

ساعت24-رئیس جمهور ترکیه شامگاه روز شنبه گفت که گفت‌وگوی مثبتی با رئیس جمهور روسیه درباره تحولات سوریه داشته است.

style="text-align:justify">«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره تحولات سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «اسکای‌نیوز»،‌ اردوغان در ادامه سخنانش گفت: «ترکیه نمی‌تواند ساکت بماند در حالی که نقاط دیده‌بانی این کشور در ادلب مورد محاصره نیروهای نظام سوریه قرار می‌گیرند.»

رئیس جمهور ترکیه در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که آنکارا از زمان آغاز عملیاتهای ارتش سوریه و آزاسازی بخشهایی از ریف ادلب، حضور نظامی خود را در این منطقه توسعه داده است و چندین کاروان نظامی شامل نیروهای نظامی ویژه این کشور صدها خودروی زرهی و سلاحهای سنگین وارد این منطقه کرده است.

اردوغان در ادامه سخنانش به طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت: «طرح صلح ادعایی چیزی جز تهدید صلح در منطقه نیست.»

اردوغان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا تمام اعضای این سازمان را فرا بخواند تا موضعی آشکار علیه این طرح اتخاذ کنند.

ترامپ 28 ژانویه گذشته (هشتم بهمن)، طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد.

در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. این طرح تحمیلی آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها