رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482960

هفته آینده دراتاق ایران برگزار می شود

نشست «سرمایه‌های اقتصادی در پیوند با سرمایه‌های اجتماعی»

ساعت 24 -دومین نشست فصلی کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در دوره نهم با عنوان «سرمایه‌های اقتصادی در پیوند با سرمایه‌های اجتماعی نوآوری و مشارکت برای توسعه» چهارشنبه، 7 اسفندماه 98 از ساعت 16 در ساختمان اتاق ایران برگزار می‌شود.

کمیسیون
dir="RTL">در این نشست تلاش می‌شود علاوه بر اشاره به مباحث تخصصی مرتبط، تجارب موفق بین‌المللی و داخلی، روندهای قانونی در حال تغییر در این حوزه و فرصت‌های ایجاد مشارکت‌های استراتژیک برای خلق ارزش مشترک اجتماعی-اقتصادی معرفی شوند.مسئولیت اجتماعی شرکتی به‌عنوان راهبردی برای ارزش‌آفرینی، نقش سرمایه اجتماعی در توسعه اقتصادی و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه، محلی، جماعتی، مشارکتی (مروری بر 12 ساله تجربه شرکت کیسون در توسعه انسانی پایدار) و اقتصاد جهانی سرمایه‌گذاری بر پایه تأثیرات اجتماعی از جمله محورهای سخنرانی این نشست است که توسط محمد فاضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، رضا محبوبی، معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، فرانک نگهدار، مدیر توسعه انسانی پایدار شرکت کیسون و روح‌الله حمیدی مطلق، عضو هیات مدیره و معاون پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف بحث و بررسی خواهند شد.فعالان عرصه اقتصادی شامل مدیران و کارشناسان شرکت‌ها، متخصصان حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد و علاقه‌مندان به حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله مهم‌ترین مخاطبان برگزاریفعالان عرصه اقتصادی شامل مدیران و کارشناسان شرکت‌ها، متخصصان حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد و علاقه‌مندان به حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله مهم‌ترین مخاطبان برگزاری این نشست هستند.

نشست نخست این کمیسیون با عنوان «ضرورت و نیازهای توسعه مسئولیت اجتماعی در شرایط کنونی» به همت کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در اذرماه برگزار شد. بر اساس تأکید سخنرانان در این نشست، مسئولیت‌پذیری اجتماعی یک شرکت به چگونگی مدیریت و عملیات مسئولانه کسب‌وکار میپردازد.درنشست نخست «ضرورت و نیازهای توسعه مسئولیت اجتماعی در شرایط کنونی» به همت کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران برگزار شد. بر اساس تأکید سخنرانان در این نشست، مسئولیت‌پذیری اجتماعی یک شرکت به چگونگی مدیریت و عملیات مسئولانه کسب‌وکار میپردازد.به گزارش ساعت 24 کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، نخستین گزارش تحلیلی از وضعیت مسئولیت اجتماعی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش نگاه مدیران به مسئولیت اجتماعی، در نوع اقدامات و اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی در سطح شرکتی بسیار تأثیرگذار است.این پژوهش باهدف تحلیل نگرش مدیران ایرانی و اقدامات شرکت‌ها، با جامعه آماری از شرکت‌های عضو اتاق ایران انجام شده و در آن با استفاده از چارچوب‌های کاربردی این حوزه، مانند استاندارد ایزو 26000، اقدامات شرکت‌ها از صنایع مختلف و در سطح کشور تحلیل‌شده است.

بر اساس این پژوهش، نگاه مدیران به مسئولیت اجتماعی، در نوع اقدامات و اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی در سطح شرکتی بسیار تأثیرگذار است. در برابر پرسش از تعریف مسئولیت اجتماعی، اکثر مدیران (72 درصد) درآمدزایی، سودآوری، و حفظ اشتغال را اصلی‌ترین تعریف از مسئولیت اجتماعی مطرح کرده‌اند. چنین دیدگاهی، نشان می‌دهد مسئولیت اقتصادی، که مبنایی برای ایفای سایر مسئولیت‌های کسب‌وکار نسبت به جامعه است، برای شرک‌های حاضر در پژوهش دارای بیشترین اهمیت است. پاسخ‌های دیگر بافاصله‌ای معنادار نسبت به مسئولیت‌های اقتصادی به ترتیب «بازبینی محصولات، خدمات و استراتژی‌ها بر مبنای تعهد به جامعه» و «انطباق فعالیت‌های شرکت با قوانین و مقررات» است. کمترین میزان پاسخگویی مربوط به «کمک‌های مادی و غیرمادی به خیریه‌ها و اقشار نیازمند» بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها