رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482991

آشنایی با جزیره سنت ماری؛ سکونتگاه دزدان دریایی

ساعت 24-جزیره سنت ماری (نوزی بوراها)، جزیره ای کوچک و از جنس گرانیت بوده که در فاصله 5 مایلی ساحل شرقی ماداگاسکار قرار گرفته است، جزیره ای گرمسیر و دارای پوشش گیاهی غنی، سواحل شنی، خلیج هایی با عمق کم و صخره های مرجانی که زمانی سکونتگاه هزاران دزد دریایی بود. جزیره سنت ماری st mary's island در نزدیکی مسیرهای دریایی قرن هفدهم و هجدهم قرار دارد، جایی که کشتی های تجاری با بار ادویه، عاج، ابریشم و سایر محصولات و کالاهای گرانبها، از هند شرقی باز می گشتند.

سنت ماری پناهگاه مناسبی برای دزدان دریایی بود که از آنجا می توانستند کشتی هایی را که به آن محدوده نزدیک می شوند، غارت کنند. خلیج ها و ورودی های بیشمار جزیره از کشتی های آن ها در برابر طوفان محافظت و میوه های فراوان، گرسنگی آن ها را برطرف می کردند.

احداث شهرکی برای دزدان دریایی

سکونتگاه دزدان دریایی در جزیره سنت ماری توسط یک دزد دریایی مشهور انگلیسی به نام آدام بالدریج تأسیس شد، کسی که در سال 1685 پس از فرار از کشور جامائیکا، جایی که به جرم قتل تحت تعقیب بود، به این جزیره آمد. طی تنها یک سال، بالدریج کنترل آبراهه های ورودی به خلیج و بندر سنت ماری را بدست گرفت، قبایل محلی را تسلیم کرد و سرانشان را مجبور به پرداخت گاو، غذا و زنان قبیله کرد. بالدریج طی همکاری با یک بازرگان ثروتمند اهل نیویورک، تجارتی موفق را در زمینه مبادله پول و کالا با دزدان دریایی راه اندازی کرد. او اموال غارت شده را در ازای وسایل اولیه، ساقه نیشکر، ابزار و مهمات مورد نیاز برای تجارت با دزدان دریایی به نیویورک می فرستاد. همچنین، بسیاری از منابع و محصولات جزیره را به دزدان دریایی پیشنهاد می داد، محصولاتی از قبیل انواع مختلف میوه (موز، نارگیل، لیمو، پرتقال، آناناس و سیب زمینی) و دام (گاو، مرغ، ماهی و لاک پشت). او ده ها انبار در جزیره داشت که انبارها از سرمایه های بدست آمده و همچنین کالاهای تجاری دزدان دریایی پر شده بودند. در دوره اوج جزیره، هزاران دزد دریایی در آن زندگی می کردند، شخصیت های افسانه ای و بدنام مانند کاپیتان ویلیام کید، رابرت کالیفرد، اولیویه لواسر، هنری اوری، آبراهام ساموئل و توماس توو. بالدریج زندگی بسیار خارق العاده ای داشت و برای خود عمارت و قلعه ای در نوک تپه ساخت.

پایان دوران طلایی دزدان دریایی

بالدریج همچنین وارد تجارت برده شد. او بردگانی را از ساحل شرقی می خرید و به کشتی های عبوری می فروخت یا آن ها را به آمریکا و هند غربی می فرستاد. ولی آن هنگام که بالدریج سعی کرد تعدادی از بومیان منطقه را بفروشد، مردم جزیره قیام کردند. آن ها قلعه و انبارهای بالدریج را یک به یک ویران و وی را مجبور به فرار از جزیره کردند. پس از فرار بالدریج از جزیره در سال 1697، کلنی دزدان دریایی سقوط کرد؛ چرا که آن ها نمی توانستند وسایل ضروری برای پایدار ماندن جمعیتشان را فراهم کنند. تا دهه 17 میلادی دوران طلایی دزدان دریایی به پایان رسید و بسیاری از آن ها تسلیم و در ماداگاسکار مستقر شدند. آن ها با دختران محلی ازدواج کردند و پس از تشکیل خانواده، عمر خود را در همان جا سپری کردند. بقایای آن ها به جایی منتقل شدند که امروز گورستان دزدان دریایی نام گرفته است. این گورستان هم اکنون در جنوب شهر آمبودیفوتاترا Ambodifototra قرار دارد. امروزه سنت ماری گردشگران زیادی به سمت بخش گرمسیری خود جذب می کند، جایی که شنا کردن، غواصی و تماشای نهنگ ها از گذشته مورد علاقه مردم بود. در کنار همه این ها، گورستان دزدان دریایی که اکنون توسط بوته و گیاهان مرتفع شده، یکی از جاذبه های محبوب گردشگران st mary's island است.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها