رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483065

اظهارات نتانیاهو درباره روابط با رژیم‌های عربی

ساعت 24-نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی گسترش تماس‌ها با کشورهای عربی و اسلامی در راستای عادی‌سازی روابط شد.

style="text-align:justify">نیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در بین کشورهای عربی و اسلامی، تنها سه کشور اسلامی هستند که اسرائیل با آنها رابطه‌ای ندارد(با بقیه کشورها رابطه دارد).

بنیامین نتانیاهو در سخنانی در کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی آمریکایی که در قدس اشغالی برگزار شد، اظهار داشت من به گسترش تماس‌ها با کشورهای عربی و اسلامی می‌پردازم و می‌توانم به شما اطلاع دهم که تعداد کشورهای اسلامی یا عربی که ما با آنها روابط نداریم، دو یا سه کشور هستند.

وی در این زمینه به سفر اخیرش به کشور عمان و نیز دیدار جنجالی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان اشاره کرد. بر اساس گزارش سایت اسرائیل نیوز 24، نتانیاهو همچنین به عبور اولین هواپیمای رژیم اسرائیل از حریم هوایی سودان اشاره و آن را تغییر بزرگ توصیف کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد گردشگران اسرائیلی از حریم هوایی سودان به آمریکای جنوبی سفر خواهند کرد، ما زمان سفر آنها را حدود سه ساعت کاهش داده‌ ایم و از حالا به بعد دیگر نیازی ندارند اول به اسپانیا بروند و بعد به آفریقا و آمریکای جنوبی بروند، بلکه می‌توانند مستقیم از حریم هوایی سودان عبور کرده و به برزیل و آرژانتین سفر کنند و نیز می‌توانند در کشور دیگری که ما اخیرا با آن روابط دیپلماتیک برقرار کردیم، توقف کنند.

نتانیاهو اظهار داشت : من آنچه را در خصوص روابط با کشورهای عربی آشکار شده، به شما اعلام می‌کنم، اینکه میزان روابطی که با کشورهای عربی به صورت علنی برقرار کرده‌ایم، چقدر است، حدود 10 درصد است. وی از روابط سری و محرمانه گسترده میان رژیم صهیونیستی و رژیمهای عربی سخن گفت.

عادی‌سازی علنی، در سفر یک صهیونیست به عربستان چه گذشت؟

روزنامه یدیعوت آحرونوت از سفر یک وبلاگ نویس صهیونیست به عربستان پس از صدور مجوز سفر صهیونیست‌ها به این کشور خبر داد.

این روزنامه نوشت الیکس لیفشین از مجوز جدید برای سفر به عربستان بهره‌برداری کرد که این مجوز تصریح می‌کند اسرائیلی‌ها می‌توانند به عربستان سعودی سفر کنند، ولی از اولین کسانی بود که به مناطق وسیعی از عربستان سفر کرد و در آخر سفر اینگونه برداشت خود را بیان کرد که به آمریکا بسیار شبیه‌تر است تا خاورمیانه

بر اساس گزارش این روزنامه، لیفشین می‌گوید هنگام ورود به فرودگاه سعودی، گذرنامه اسرائیلی خود را به پلیس نشان داد، و پلیس سعودی لبخند زد و به او گفتند که این بار، در اینجا(عربستان) به عنوان یک اسرائیلی زمان خود را سپری خواهی کرد.

ارییه ادرعی وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در اواخر ژانویه گذشته از صدور مجوزی خبر داد که به یهودیان و تمام کسانی که گذرنامه رژیم صهیونیستی را دارند، اجازه سفر به عربستان برای اهداف تجاری و دینی داده می‌شود.

مجوز رسمی رژیم صهیونیستی برای سفر به عربستان به شکل علنی و برای اولین بار از زمان تشکیل این رژیم جعلی و اشغالگر در سرزمین فلسطین صورت گرفته است، چرا که قبلا سفر با گذرنامه اسرائیلی به عربستان ممنوع بود، زیرا عربستان به عنوان کشور دشمن طبقه‌بندی شده بود.

بر اساس بیانیه وزارت داخلی رژیم صهیونیستی، این تصمیم برای دادن مجوز سفر به عربستان، تصمیم مشترک موسسه امنیتی و وزارت خارجه و شورای امنیت دولت و دیگر طرف‌های ذیربط بوده است.

سفر علنی و غیر رسمی از مناطق اشغالی 1948 به عربستان قبلا فقط محدود به فلسطینیان ساکن این مناطق برای ادای مناسک حج و عمره و آن هم بر اساس قیمومیت اردنی بود، اما اکنون رژیم صهیونیستی مجوز رسمی تمام صهیونیست‌ها و کسانی که گذرنامه رژیم را دارند برای سفر به عربستان صادر کرده است.

وحشت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیامدهای ماجراجویی نظامی علیه نوار غزه

نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیامدهای ماجراجویی نظامی جدید علیه نوار غزه ابراز نگرانی کرد. نفتالی بنت بعید دانست که رژیم متبوع وی مرتکب ماجراجویی نظامی جدید علیه نوارغزه شود. بر اساس گزارش رادیو رژیم صهیونیستی،‌نفتالی بنت گفت قصد ندارم به آنجا(غزه) نیرو اعزام کنم، ما خواهان بازگشت به پرتگاهی که 51 روز ادامه یافت(اشاره به جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014) نیستیم.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس با اشاره به نحوه تعامل با تهدیدها در جبهه جنوبی و شمالی با نوار غزه و لبنان، وحشت خود را از عواقب هرگونه ماجراجویی نظامی دیگر علیه لبنان ابراز کرد و گفت من به شدت از به راه انداختن سومین جنگ با لبنان اجتناب می‌کنم، ولی ممکن است گزینه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

ابراز خرسندی هیئت صهیونیستی از سفر به عربستان

اعضای هیئت صهیونیستی که به عربستان سفر کردند، از حضور خود در این کشور ابراز خرسندی کرده و آن را یک گام بزرگ رو به جلو در مسیر بهبود روابط حکومت آل سعود و رژیم صهیونیستی قلمداد کردند.

هفته گذشته هیئتی از سران یهودیان آمریکا به عربستان سفر کرد، رسانه‌های رسمی سعودی این سفر را سانسور کردند، ولی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به طور مفصل به آن پرداختند. پس از آنکه شبکه ماهواره‌ای کان اسرائیل فاش کرد که این هیئت به ریاض رفته است، سایت تایمز آف اسرائیل به نقل از سران کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی نوشت که سفر هیئتی از سوی این سازمان به عربستان در هفته گذشته یک گام بزرگ رو به جلو در مسیر بهبود روابط اسرائیل و عربستان به شمار می‌رود.

آرتور استارک رئیس کنفرانس سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در قدس اشغالی گفت ما از این سفر بی‌نهایت مهم از عربستان سعودی بازگشتیم، این اولین سفری بود که ما به عربستان داشتیم و احساس می‌کنیم که بی‌نهایت ثمربخش و مفید بود.

بر اساس گزارش این رسانه، این اولین سفر سازمان صهیونیستی به عربستان از سال 1993 بوده است. سفر این هیئت چهار روز طول کشید که طی آن با مقامات سعودی و نیز با محمد العیسی دبیرکل اتحادیه موسوم به جهان اسلامی دیدار کردند، این نهاد رسمی، ویترین عادی سازی روابط دینی میان ریاض و تل آویو به شمار می‌رود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها