رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 483129

فعال سیاسی اصولگرا:

برخی اسلامی میخواهند که حجت‌الاسلامش خودشان باشند

ساعت 24-یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقایان می‌گویند ما نشسته‌ایم و با فرایند لیست را مشخص کردیم. چطور می‌شود که در دو روز آخر بخشی از این لیست را با نظر خود نهایی کنند، این نشان می‌دهد که مسئله فرآیند موضوعی شوخی بوده و سهم‫خواهی اعم مسائل بوده و دلیلش هم کاری است که انجام شد. این بزرگ‫ترین سهم‌خواهی بوده است.

خبر
احمد کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود اینکه فضای سیاسی برای اتحاد اصولگراها فراهم بود اما ائتلاف و اتحادی بین‌شان شکل نگرفت؟ گفت: بنده معتقدم در هدفی که ما به عنوان تشکل یا جمع اصولگرا دنبال می‌کنیم، باید بدانیم در سایه وحدت می‌توانیم به توفیق برسیم. حتما تشتت آرا در اسلام و از سوی ولی‌فقیه‌مان نهی شده است و هرکسی که به این موضوع دامن می‌زند، طبیعی است که در چارچوب مسائل اسلامی و تبعیت از ولایت مشکل دارد. باید به این نکته توجه کنیم که در هر صورت وحدت است که انسان را به آن اهداف می‌رساند.
دبیرکل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار گفت: مطلب بسیار مهمی که وجود دارد این است که محوریت وحدت باید به صورتی از خود بگذرد تا به خدا برسد، باید از خود بگذرد تا بتواند به آن حرف حق و آن چیزی که رضایت خدا و ولی‌فقیه است، برسد. در این مجموعه‌ای که کار را شروع کردیم، تذکر مکرر در این رابطه خدمت همه بزرگواران از لحاظ احترامی که برایشان قائل بودم داشتم و آن این بود که این‌ها اکثرا از خود نگذشتند و موقعی که فرد از خود نگذشت، به خدا نمی‌رسد. اگر فردی از خود نگذشت به آن خیر و صلاحی که باید، نمی‌رسد. ما در جامعه‌مان این‌ها را تجربه کرده‌ایم.
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: کسی که می‌خواهد محوریت قضیه را بگیرد حتما نمی‌تواند سهم‌خواهی کند. مگر در اسلام سهم‌خواهی داریم؟ اصلا یکی از بزرگ‫ترین شکست‌های ما سهم‌خواهی است. ما داریم در سهم‌خواهی بدبختی می‌کشیم و هرچه کشیدیم این است.
کریمی‌اصفهانی گفت: در رابطه با جبهه پایداری با صراحت این را عرض می‌کنم، در آن چیزی که صحیح نیست پافشاری می‌کند و به سمتی می‌رود که یا سهم خودش را دریافت کند یا اگر نشد می‌گوید من لیست جدا می‌دهم. این لیست جدا یعنی آهنگ جدایی و تشتت و بی‌راهه رفتن.
این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه اگر جبهه پایداری عبرت نگرفت، سایر اصولگراها هم عبرت نگرفتند و افرادی با این روحیه به راحتی فعالیت دارند و تایید صلاحیت می‌شوند، حال چرا سایر گروه‌های اصولگرا برای جریاناتی با این تفکر محدودیتی ایجاد نکردند؟ گفت:‌ پایداری مدعی اسلام ناب است. پایداری مدعی انقلابی‌گری و تبعیت از ولایت است. آن کسی که باید بیش از همه عبرت بگیرد آن است که ادعای بیشتری دارد. چطور می‌خواهد رقیب را پیروز کند؟ می‌گویند انسان عاقل بین بد و بدتر، بد را انتخاب می‌کند. سوال من از جبهه پایداری این است که با چه معادله‌ای نه ایندفعه بلکه هربار پای ثابت اختلاف بین اصولگرایان است؟ چطور می‌شود ما به چنین چیزی بی‌توجه هستیم؟
کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که اگر آینده کشور را جبهه‌هایی با روحیه جبهه پایداری به دست بگیرند آینده کشور چگونه خواهد شد؟ گفت: امام(ره) برای اداره کشوری که تبدیل به کاری جهانی شود فرمودند ما سه مرحله مهم داریم یکی اسلامی کردن ایران، مرحله بعد اسلامی شدن کشورهای اسلامی و مرحله سوم جهانی کردن اسلام. ما باید در جمهوری اسلامی با این دید بلند امام(ره) حرکت کنیم. به نظرم می‌رسد که پایداری اصلا با این هدف بلند امام و رهبری که جهانی کردن اسلام است همخوانی ندارند و اگر این‌ها حاکمیت کنند نه تنها جهان اسلام را بلکه دنیا را در (اندیشه) خود محدود می‌کنند و حتی در کشور خودمان هم نمی‌توانند علی‌رغم ادعایی که دارند اسلام را حاکم کنند. محدودنگری اصلا در چارچوب اسلام همخوانی نخواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها