رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483208

آشنایی با جاذبه های تفریحی باکو همراه با تور باکو

رپورتاژ تبلیغی / تور باکو از جمله تورهای گردشگری به شمار می رود که به دلیل قیمت پایینی که دارد بسیاری از افراد در این تور شرکت می کنند و از جاذبه های تفریحی که در این شهر وجود دارد بازدید می نمایند. همه ما به خوبی می دانیم لذتی که در سفر همراه با تور وجود دارد بسیار عالی و فرح بخش می باشد، به همین دلیل بهتر است تور را برای سفر به باکو انتخاب کنید. برخی از جاذبه های تفریحی باکو که جذابیت بسیار زیادی دارد را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری در مورد آنها داشته باشید.

dir="RTL" style="text-align:right">جاذبه های تفریحی در تور باکو :

همانطوری که بیان نمودیم بازدید از جاذبه های تفریحی باکو یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که شما در سفر به باکو می توانید آنها را مشاهده کنید. برخی از مهمترین جاذبه های تاریخی باکو عبارت می باشد از :

1. مرکز فرهنگی حیدر علی اف :

این مرکز یکی از مراکز فرهنگی در تور باکو به شمار میرود که به وسیله یکی از معمارهای بریتانیایی طراحی شده است. در واقع باید بدانید جذابیت اصلی که در این نما وجود دارد، طراحی و معماری آن می باشد. خمودگی خاصی که در نمای بیرونی آن وجود دارد بسیار مسحور کننده می باشد و بیشتر توریست ها به نمای بیرونی آن علاقه دارند. در داخل این مرکز موزه، گالری هنری و یک سالن کنفرانس وجود دارد که شما می توانید از آنها بازدید کنید. البته بسیاری از کسانی که به این مرکز می روند مایل هستند از نمای بیرون آن بازدید کنند و عکس هایی را در این مرکز داشته باشند.

2. پارک قبوستان :

به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از جاذبه های تفریحی باکو که چشم انداز بسیار زیبایی دارد پارک قبوستان می باشد. این پارک کوهستانی می باشد و در بین رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. دره های بسیار تنگ و زیبا این پاک را از رشته کوه ها جدا می کند که آذربایجانی ها به این دره ها قبو می گویند و به همین دلیل به این پارک هم قبوستان می گویند. یکی از مهمترین جذابیت هایی که در این پارک وجود دارد و شما می توانید از آن بازدید کنید سنگ نگاره های تاریخی آن می باشد که در پارک قرار گرفته است. تمامی سنگ نگاره هایی که در این پارک وجود دارد در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است، به همین دلیل شما باید بدانید نه تنها از یک منطقه تفریحی بازدید می کنید، بلکه یک منطقه تاریخی را هم بازدید می نمایید.

3. میدان فانتن :

این میدان یکی دیگر از جاذبه های تفریحی باکو به شمار می رود که شما اگر به این میدان برودی محلی های بسیاری را می توانید تماشاش کنید که در این میدان نشسته اند. از جمله مهمترین دلایلی که این میدان در میان مردم اهمیت دارد، این است که به تمامی نقاط شهر شما را متصل می کند. در واقع شما به هر یک از مکان های تاریخی، باستانی، تفریحی، گردشگری و خرید بخواهید بروید باید از این میدان عبور کنید. بنابراین بهتر است از این میدان بازدید نمایید. تور کیش ارزان سفر باتو را حتما ببینید.

4. پارک مفاخر :

این پارک یکی دیگر از جاذبه های تفریحی باکو به شمار می رود، که شما می توانید از آن بازدید کنید، از جمله مهمترین ویژگی که در این پارک وجود دارد این است که، تعداد زیادی از مشهورترین افراد تاریخی و سرنوشت ساز جمهوری آذربایجان را در این پارک دفن کرده اند، ولی از آنجایی که درخت و گل های زیادی را در این پارک کاشته اند، بدون شک شما از جنبه تفریحی آن لذت بیشتری می برید. این مکان در بین آذری ها اهمیت بسیار زیادی دارد و به آن احترام زیادی می گذارند، چرا که سرنوشت سازان مملکت آنها در این قبرستان دفن شده است و دقیقا به همین دلیل است که به ظاهر آن اهمیت زیادی داده اند.

5. موزه فرش :

همه ما به خوبی می دانیم فرش های آذری از جمله زیباترین و بهترین فرش هایی به شمار می رود که در جهان وجود دارد، بر همین اساس بی دلیل نیست که از موزه فرش به عنوان جاذبه های تفریحی باکو نام ببریم. نقش و رنگ هایی که در فرش های آذری به کار برده شده است به قدری زیبا و خاص می باشد که چشمان هر بیننده ای را خیره می سازد. طراحی معماری این موزه یکی دیگر از جذابیت های اصلی آن به شمار می رود، از آنجایی که فرش های آذری در یک مکان دیگری نگهداری می شد، آنها را منتقل کردن به ساختمان جدید که آن را موزه فرش نامیدند. طراحی این ساختمان شبیه به فرش لوله شده ای می باشد که زیبایی بسیار زیادی دارد. این موزه پیش از اینکه به موزه فرش مشهور شود موزه لنین نام داشت، ولی از آنجایی که فرش آذری شهرت بسیاری دارد، آذری ها تصمیم گرفتند نام این موزه را به موزه فرش تغییر دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها