رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483305

آبروی زن رشتی در تلگرام به حراج رفت / پلیس وارد عمل شد

ساعت 24-در پی مراجعه زن جوان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: طبق قانون جرایم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف و منتشر کند به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ پورمستمند افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم را شناسایی کردند و باهماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس انتقال دادند.

وی گفت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به جرم خود خود اعتراف کرد و دلیل این اقدام را رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها