رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483310

رییس جمهور:باید پای صندوق‌های رای بیاییم

ساعت 24-رئیس جمهور با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن امسال پرجمعیت تر و با شکوه تر از سال‌های دیگر بود تاکید کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن مانند اولین سالگرد انقلاب به خیابان‌ها آمدند.حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت در بخشی از اظهارات خود با اشاره به سیلی که در آغاز سال در کشور رخ داد گفت: دولت سعی دارد که همه ابنیه آسیب دیده را تا پایان سال به سرانجام برساند.

روحانی
وی افزود: در آبان ماه سال جاری مردم در مقابل آنهایی که قصد سوءاستفاده داشتند ایستادگی کردند و به صحنه آمدند. شاهد بودیم که در همان روزهای ابتدایی مردم در همه استان‌ها یکپارچه و با وحدت به صحنه آمدند و آن صحنه‌های زیبا و ماندگار را خلق کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سالگرد 29 بهمن سال 56 اظهار کرد: روز 29 بهمن سال 56 روز بسیار مهمی بود؛ چرا که پس از این روز بسیاری محاسبه می‌کردند که این قیام مردم پایان کار رژیم است که شاهد بودیم کمتر از یک سال در 22 بهمن سال بعد انقلاب به پیروزی رسید.

روحانی در بخش دگیری از اظهاراتش با اشاره به شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: مردم در پی شهادت سردار سلیمانی کار اعجاب آوری انجام دادند. آنها همه دنیا و منطقه را به شگفتی واداشتند چه کسی فکر می‌کرد به این میزان میان مردم و نیروهای مسلح ارتباط وجود داشته باشد چه کسی فکر می‌کرد به این میزان مبارزه با تروریسم برای مردم مهم باشد، چه کسی فکر می‌کرد که امنیت خاورمیانه برای مردم ایران به این میزان اهمیت داشته باشد. سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات منطقه و امنیت ملی ما بود. حضور پر شور مردم در آن روزها نشان داد که همه افکار آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی درباره ایران تفکری اشتباه است.

رئیس جمهور بیان کرد: آن روزها همه مردم به خیابان آمدند و با هم نوایی یکدیگر یاد و خاطره آن سردار بزرگ را پاس داشتند. این نشان می‌دهد این مردم چه مردم وفادار، شکر گذار و قدرشناسی هستند.

روحانی در ادامه گفت: روز 22 بهمن نیز مردم به صحنه آمدند و در آن مقداری از راهپیمایی که در خیابان آزادی تهران توفیق حضور داشتم شاهد این بودم که این راهپیمایی پر جمعیت تر و با شکوه تر برگزار شد. این در حالی است که 41 سال از انقلاب گذشته و مردم مانند همان اولین سالگرد پر شور و علاقه مند به صحنه آمدند. روز دیگری که مردم باید افتخار بیافریند روز انتخابات روز دوم اسفند است. ملت عزیز باید چند موضوع را در این خصوص تفکیک کنند. ما باید به پای صندوق‌ها بیایم تا بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کنیم. چرا که مجلس جای مهمی است.

رئیس جمهور ادامه داد: مجلس در ایران مجلس قدرتمندی است این جایگاه مهم مجلس در کشور ما به خاطر نظر حضرت امام است. چرا که ایشان با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کردند و بر جایگاه مجلس تاکید داشتند. ما باید توجه کنیم که اگر مجلس یازدهم موضوعی را تصویب کند آیا می‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد؟ به علاوه این که مسائل مهمی امروز در کشور شاهد هستیم ما اکنون شاهد تحریم و فشار شدید استکبار جهانی بوده آیا ما باید این تحریم‌ها را بشکنیم یا نه؟ آیا باید زندگی مردم را سهل تر کنیم یا نه؟ دولت و قوه قضاییه هر یک به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهند بلکه همه باید کنار هم باشند تا مشکلات اقتصادی مردم کاهش پیدا کنند و تحریم‌ها برداشته شود. ما باید کنار هم باشیم تا مشکلات اقتصادی مردم کم شود و تحریم‌ها نیز برداشته شود این کار نیز باید در حد توان انجام پذیرد. پس سه قوه باید با هماهنگی در کنار هم قرار گیرند.

ادامه دارد...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها