رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483339

رئیس فراکسیون امید گزارشی از عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس ارائه کرد

دفاع آخر قبل از انتخابات

ساعت 24-دیروز محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در جمع 30کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان که با شعار «آمده‌ایم برای ایران» وارد عرصه رقابت‌ها شده‌اند، از ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات گفت و به سبب حضور 14نماینده امیدی در این فهرست، کارنامه امید را در ماه‌های پایانی عمر مجلس دهم تشریح کرد.

خبر
r /> او لیست مورد حمایتش را لیستی اصلاح‌طلبانه دانست و تأکید کرد در مجلس یازدهم فراکسیون اصلاح‌طلبان شکل خواهد گرفت.
رئیس شورای‌عالی با تأکید بر اینکه برآیند اصلاح‌طلبان این بوده که لیست انتخابات مجلس یازدهم باید اصلاح‌طلبانه باشد، تأکید کرد: من از مردم تهران خاضعانه سپاسگزاری می‌کنم که در انتخابات گذشته بیش از آنچه لیاقت داشتیم ما را در مجلس و شورای شهر حمایت کردند و امیدواریم این نگاه را بار دیگر در جمعه آینده ببینیم.
رئیس فراکسیون امید راهبرد این فراکسیون را انسجام‌بخشی و وحدت عنوان و خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز با همدلی، تفاهم، همراهی و رویکرد اجماعی فراکسیون را همراهی کردند. من معتقدم فراکسیون امید مجلس دهم منسجم‌ترین و هماهنگ‌ترین فراکسیون سیاسی در دوره‌های ده‌گانه مجلس بود.
عارف در بخش دیگری از این نشست خبری شمار اعضای فراکسیون امید را 102نفر عنوان کرد و با اشاره به برنامه ۱۲۶بندی که از سوی فراکسیون امید دنبال می‌شد، گفت:‌ ما کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌های ویژه تشکیل دادیم. یکی از مطالبات مردم در زمان انتخابات یعنی رفع حصر را به‌طور جدی دنبال کردیم، کمیته رفع حصر تشکیل دادیم و جلساتی با اعضای شورای‌عالی امنیت ملی و سران قوه داشتیم و همچنین مسائل و مطالبات دانشجویان را پیگیری کردیم؛ به‌نحوی که پرونده دانشجویان ستاره‌دار با پیگیری‌های کمیته فراکسیون بسته شد.

کارنامه 45‌ماهه امید
وی با اشاره به پیگیری‌های فراکسیون امید درباره برخی بازداشت‌ها یادآور شد: همچنین کمیته امور اجتماعی، مسائل صنفی اقشار مختلف مثل کارگران و معلمان را دنبال می‌کرد. ما در مسائل خاص مثل سانحه قطار سمنان، سقوط هواپیمای اوکراینی، برنامه ششم، بودجه‌های سنواتی و پلاسکو هم کمیته‌هایی تشکیل دادیم و راهبرد اصلی ما نظارت بود. عارف طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، طرح کاهش مجازات اعدام موادمخدر، طرح تأمین امنیت برای برگزاری تجمعات و طرح اخذ تابعیت برای فرزندان مادران ایرانی را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که با پیگیری فراکسیون امید به نتیجه رسید.
وی افزود: ما در مدت ۴۵‌ماه، ۱۶۳جلسه هیأت‌رئیسه، ۷۲جلسه شورای مرکزی و ۶۸جلسه مجمع عمومی برگزار کردیم.
رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه براساس نظرسنجی‌ها آرای اصلاح‌طلبان ریزش کرده، گفت: تحلیل‌ها و نظرسنجی‌ها در انتخابات گذشته هم وجود داشت. ما بر این باوریم که مردم ما اصلاح‌طلب هستند و به اصلاح‌طلبان نیز رأی می‌دهند. ادعا داریم عملکرد فراکسیون امید و مجلس هم خوب و قابل‌قبول بوده اما نظرسنجی‌ها برای کل کشور نگران‌کننده است و ما امیدواریم مردم جمعه کار را تمام کنند.

3 فراکسیون شدن، آفت مجلس دهم بود
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره میثاق‌نامه مجلس دهم اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه مماشات شد و نتیجه این بود که کسانی که با سرمایه اصلاحات آمدند از ما جدا شدند. آفت مجلس دهم از نظر من همین 3فراکسیونی شدن آن بود. بر همین اساس راهبرد دوره جدید اصلاحات این بود که لیست باید اصلاح‌طلبانه باشد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارنظر اسدالله بادامچیان مبنی بر اینکه مشکلات کشور متعلق به اصلاح‌طلبان است، گفت: ما قرار نیست به همه جواب بدهیم. در مورد دولت اصلاحات هم صحبت از ناکارآمدی این دولت می‌شد اما حالا شاخص‌ها نشان می‌دهد که دولت اصلاحات در همه حوزه‌ها برجسته بوده و ما هم باید با کارمان به مردم نشان بدهیم که در خدمت آنها هستیم.
عارف در پایان خاطرنشان کرد: در دولت آقای خاتمی که با راهبرد توسعه سیاسی روی کار آمد و با مجلس راست پنجم روبه‌رو شد موضع دولت تفاهم حداکثری با مجلس بود اما متأسفانه دولت در این دوره ارتباط رسمی و منظمی با فراکسیون‌های مجلس نداشت، بنابراین توصیه جدی ما به دولت این است که از شروع مجلس یازدهم تعامل رسمی و منظمی با فراکسیون مجلس داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها