رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483475

هیل: بلومبرگ بازنده مناظره لاس‌وگاس بود

ساعت24-یک رسانه آمریکایی نوشت، شهردار میلیاردر سابق نیویورک در اولین حضور خود در مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات 2020 عملکرد بسیار ضعیفی داشت و نتوانست از خود دفاع کارآمدی کند.

نهمین مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در «لاس وگاس» ایالات «نووادا» برگزار شد و «مایک بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک و غول میلیاردر رسانه‌ای آمریکا برای اولین بار در مناظره دموکرات‌ها شرکت کرد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، علی‌رغم آنکه نظرسنجی‌های اخیر از محبوبیت بلومبرگ در میان رأی‌دهندگان دموکرات آمریکا حکایت داشت اما بلومبرگ یک شب وحشتناک را در نهمین مناظره دموکرات‌ها داشت.

طبق این گزارش، شهردار سابق نیویورک تقریباً مورد حمله تمامی نامزدهای دموکرات حاضر در مناظره قرار گرفت. «برنی سندرز» در آغاز مناظره، از حمایت بلومبرگ از سیاست‌های پلیس نیویورک که اقلیت‌ها را هدف قرار می‌داد، به شدت انتقاد کرد و از این نقطه، شهردار سابق بلومبرگ را هدف حمله قرار داد.

طبق گزارش هیل، «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست که در انتخابات انجمن درون حزبی ایالت «نیوهمپشایر» عملکرد نه چندان خوبی داشت و در جایگاه چهارم قرار گرفته بود، در مناظره لاس وگاس بسیار عملکرد خوبی داشت و پیروز این مناظره بود.

بر اساس این گزارش، وارن در مناظره شب گذشته بسیار متمرکز و قدرتمند عمل کرد و با قاطعیت در انتقاد از شهردار سابق نیویورک، به اظهارات تحقیرآمیز بلومبرگ درباره زنان اشاره کرد و در مقایسه‌ای بین بلومبرگ و ترامپ گفت: «دموکرات‌ها خیلی ریسک می‌‌کنند اگر بخواهند یک میلیاردر متکبر (ترامپ) را با یکی دیگر (بلومبرگ) جایگزین کنند».

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، «امی کلوباچر» نیز بلومبرگ را به پنهان شدن پشت آگهی‌های تلویزیونی‌اش متهم کرد و جو بایدن نیز به انتقاد بلومبرگ از اصلاحات نظام بهداشتی اوباما موسوم به «اوباماکر» اشاره کرد.

بوته‌جج تلاش کرد که به طور همزمان سندرز و بلومبرگ را که در جدیدترین نظرسنجی‌ها از جایگاه خوبی برخوردار شده‌اند، هدف بگیرد و هشدار داد که اگر سندرز و بلومبرگ تنها نامزدهای باقیمانده بعد از دور جدید رأی‌گیری‌ها باشند، با دو چهره کاملاً متضاد روبرو خواهیم بود و یکی از آنها یک سوسیالیست است که فکر می‌کند سرمایه‌داری ریشه همه بدی ها است و یکی از آنها میلیاردری است که بر این باور است که پول سرمنشأ همه قدرت‌ها است.

بلومبرگ علیرغم آنکه تلاش کرد تا به برخی از این حملات تند رقبای دموکرات خود پاسخ دهد اما آنطور که هیل گزارش داده است، عملکرد ضعیفی داشت.

شهردار سابق نیویورک در خصوص حمایت از سیاست پلیس (توقف و تفتیش) که ظاهراً اقلیت‌ها را هدف قرار می‌داده، عذرخواهی کرد و گفت که نمی‌دانسته که این سیاست تا چه اندازه برای سیاهپوستان نیویورک ضرر داشته است.

بی بی سی درباره مناظره شب گذشته ایالت نوادا گزارش کرد که آخرین باری که بلومبرگ در یک مناظره سیاسی شرکت داشته است، ۱۰ سال پیش بوده است و این میلیاردر آمریکایی شب گذشته در آب‌های عمیقی شیرجه زد و این مردم آمریکا هستند که به زودی تصمیم می‌گیرند که او باید غرق شود یا اینکه به شنا ادامه دهد.

پیش از برگزاری مناظره شب گذشته، جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که در آستانه سومین انتخابات انجمن‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا، شهردار سابق نیویورک بعد از «برنی سندرز» به جایگاه دوم جهش یافت.

نتیجه جدیدترین‌ نظرسنجی‌ها در حالی منتشر شده که قرار است شنبه هفته آینده (۱۰ اسفندماه) در ایالت نوادا به عنوان سومین ایستگاه، انتخابات درون حزبی برگزار شود. تاکنون بوته‌جج در ایالت آیووا پیروز شده و سندرز ایالت نیوهمپشایر را از آن خود کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها