رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483580

گفتگوی عمران خان با رئیس جمهور چین درباره وضعیت اتباع پاکستانی محصور در ووهان

ساعت 24-رئیس جمهور چین در گفتگو با نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: اتباع پاکستانی که در شهر ووهان چین محصور شده‌اند از تمام امکانات مورد نیاز بهره‌مند هستند.

laquo;عمران خان» نخست وزیر پاکستان در گفتگو با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در جریان آخرین اقدامات پکن علیه ویروس کرونا قرار گرفت.

عمران خان گفت: ما در خصوص مبارزه با این بیماری و یافتن روشی برای درمان موثر آن از اقدامات چین حمایت می کنیم و همراه مردم و دولت این کشور هستیم.

وی اظهار داشت: مرگ حدود 2 هزار نفر از اتباع چینی پس از شیوع این بیماری باعث ناراحتی ما شد و خود را با مردم این کشور و خانواده این افراد همدرد می دانیم.

عمران خان اضافه کرد: پاکستان آماده است در صورت نیاز تیم هایی از پزشکان متخصص خود را به چین اعزام کند تا در روند درمان به دولت پکن کمک کنند.

گزارش ها حاکی است رئیس جمهور چین در این گفتگو تلفنی اعلام کرد: ما تمام توجه خود را به درمان این بیماری معطوف کرده ایم و اسلام آباد هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اتباع پاکستانی که در کشور چین و به خصوص شهر ووهان هستند در سلامت به سر می برند و دولت پکن تمام امکانات مورد نیاز آنها را فراهم ساخته است.

شی جین پینگ اضافه کرد: پکن و اسلام آباد شرکای منطقه ای هم هستند و هیچ چیزی نمی تواند باعث تخریب روابط دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی شود.

گفتنی است حدود 500 دانشجوی پاکستانی در شهر ووهان چین حضور دارند و از ابتدای شروع بحران کرونا در این شهر محصور شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها