رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483601

عارف: به عنوان یک شهروند وظیفه‌ام در انتخابات را انجام دادم /یونسی: در اصل مشارکت تردید نکنیم /توصیه انتخاباتی عضو مجمع تشخیص به مردم

ساعت 24-رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران مردمی ترین حکومت را دارد، بر اهمیت نقش حضور مردم در انتخابات تاکید کرد.

عارف
محمدرضا عارف با حضور در حسینیه جماران و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: ما بر این باور هستیم که کشور ما مردمی ترین حکومت را دارد و همه امور و سرنوشت کشور را مردم یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیرمستقیم تعیین می کنند.

وی افزود: اهمیت و نقش حضور مردم در انتخابات مشخص است و ما در جای جای مختلف قانون اساسی این وضعیت را می بینیم. من نیز به عنوان یک شهروند وظیفه خود دانستم که پای صندوق های رأی حاضر شده و حق شرعی و قانونی خود را بجا بیاوریم و ان‌شاءالله مردم حضور پرشوری را در این حماسه ملی خواهند داشت.

پیام عدم اقبال به لیست اصلاح‌طلبان نشانه نارضایتی مردم از دولت است

همچنین مهر نوشت: حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، در پاسخ به این پرسش که وضعیت اصلاح طلبان را در این انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: این را که باید بعد از انتخابات پرسید اما به نظر می‌آید وضعیت اصلاح طلبان در تهران قابل قبول است اما در بعضی نقاط متاسفانه نمایندگان مورد نظر اصلاح طلبان از صافی شورای نگهبان رد نشدند و تیغ رد صلاحیت آنها را ذبح کرده است.

وی افزود:‌در بعضی شهرستان‌ها رقابت خیلی کم است و یا رقابتی نیست اما رقابت و مشارکت در شهر تهران ایده‌آل نیست اما قابل قبول است.

یونسی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عملکرد دولت چه تاثیری بر رای اصلاح طلبان دارد، گفت: مردم به دولت نگاه می‌کنند. اگر دولت را موفق بدانند بیشتر شرکت می‌کنند و اگر موفق ندانند کمتر شرکت می‌کنند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در پاسخ به این سؤال که پس عدم اقبال به اصلاح طلبان در واقع نارضایتی مردم از عملکرد دولت نیز هست، گفت: بله ممکن است از نظر مردم اینگونه باشد.

توصیه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مردم

همچنین فارس نوشت: آیت‌الله ابراهیم امینی روز جمعه با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: همه باید درانتخابات شرکت کرده و انشاء الله همه نیز شرکت می‌کنند.

او اضافه کرد: توصیه من به انتخاب شوندگان و منتخبان مردم این است که طبق وظیفه عمل کنند، چرا که عمل به وظیفه شرعا واجب است.

وی گفت: این انتخابات و نتیجه آن نیز برای کشور و همه مبارک باشد.

فرایند رای گیری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها