رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 483667

روسیه ادعای آمریکا درخصوص حمله سایبری علیه گرجستان را محکوم کرد

ساعت24-وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اتهام زنی بدون سند واشنگتن و تفلیس درخصوص حمله سایبری گروه‌های نظامی روسی به شبکه‌های الکترونیک گرجستان را محکوم کرد.

دولت روسیه ضمن انتقاد از رویکرد منفی گرجستان علیه مسکو، اتهامات اعلام شده درخصوص حمله سایبری روس‌ها به تفلیس را فاقد هرگونه مدرک قابل استناد دانست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فقدان هرگونه مدرک و انگیزه سیاسی در پس این ادعاهای سازمان‌یافته کاملاً مشهود است. دخالت سازمان‌های رسمی روسیه در فعالیت‌های مخرب علیه شبکه‌های الکترونیک گرجستان فاقد مدرک بوده و یافتن مدرک برای آن نیز غیرمحتمل است».

این بیانیه می‌افزاید: «تمامی این اتهامات یک بار دیگر بر اساس عبارت "به احتمال زیاد" طراحی شده‌اند. مایه شرمساری است که گرجستان قصد ندارد از شیطانی جلوه دادن روسیه دست بردارد و از بحران سال گذشته درس بگیرد. تمامی این اقدامات سایه بیشتری بر پیچیدگی روابط کنونی خواهد انداخت».

وزارت امور خارجه بیان داشت همچنان معتقد است دو کشور باید بر تفاوت‌های خود فائق آمده و به سوی عادی‌سازی روابط گام بردارند که به نفع ملت‌های هردو طرف است.

وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای، آژانس‌های اطلاعاتی ارتش روسیه، مشهور به «جی‌.آر‌.یو»، را مسئول حملات سایبری انجام شده علیه گرجستان در پاییز امسال دانست.

این بیانیه مدعی شد یافته‌های منتشر شده از سوی آژانس‌های امنیتی گرجستان را نیز شامل می‌شود و افزود، مقامات دولت آمریکا انتظار دارند که توسط دولت‌های سایر کشورها نیز مورد تأیید قرار گیرد.

تنها ساعاتی پس از انتشار این بیانیه، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «کمپین بی‌ملاحظه و بی‌پروای حملات سایبری گروه‌های جی.آر.یو علیه گرجستان، به‌عنوان کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت، کاملاً غیر قابل قبول است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها