رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483670

آسوشیتدپرس؛ قالیباف یکی از پیشتازان ریاست مجلس ایران است

ساعت24-یک خبرگزاری آمریکایی با بیان اینکه تنش‌ها با آمریکا می‌تواند موضع اصولگرایان در انتخابات امروز را تقویت کند، قالیباف را یکی از شانس‌های اصلی ریاست بر مجلس توصیف کرد.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در مطلبی درباره آغاز فرایند رأی‌گیری در انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ایران، نوشت مشارکت در این انتخابات، سنجه مهمی برای حمایت از سران ایران در مواجهه با تحریم‌های اقتصادی است.

آسوشیتدپرس با بیان اینکه هفت هزار نامزد برای ۲۹۰ کرسی مجلس ایران رقابت می‌کنند، نوشت: «تنش‌ها با آمریکا می‌تواند [اصولگرایان] را به دلیل بی‌اعتمادی طولانی مدتی که به غرب داشتند، تقویت کند».

این خبرگزاری آمریکایی با ادعای اینکه انتخابات امروز ایران، در زمان فشارهای فزاینده و مشکلات روبه‌رشد اقتصادی برگزار شده است، افزود: «پارلمانی مملو از [اصولگرایان] می‌تواند به نفع افزایش بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام شود... همچنین می‌تواند مباحثات [جلسات] علنی درباره سیاست‌گذاری را به سمت [اصولگرایان] که مخالف تعامل با آمریکا هستند، سوق دهد».

آسوشیتدپرس همچنین به تصمیم «علی لاریجانی» رئیس مجلس ایران، برای عدم نامزدی مجدد در انتخابات این دوره اشاره کرده و نوشت: «محمد باقر قالیباف، شهردار پیشین تهران که فرمانده پیشین نیروی هوایی سپاه نیز بود، به عنوان یکی از پیشتازان برای جانشینی لاریجانی دیده می‌شود».

این خبرگزاری به رأی دادن «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز پرداخته و به نقل از وی نوشت: «دشمنان ما [بعد از انتخابات] بیش از گذشته مأیوس خواند شد».

آسوشیتدپرس در ادامه اذعان کرد که میزان مشارکت عمومی در تمامی انتخابات‌های پیشین مجلس شورای اسلامی ایران بیش از ۵۰ درصد بوده است.

این یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ برگزار می‌شود.

پیش از این بنگاه خبرپراکنی دولتی انگلیس با اشاره به اینکه انتخابات امروز بعد از احیای تحریم‌های آمریکا است، نوشت احتمالا نتیجه انتخابات، مجلسی نزدیک به اصولگرایان و وفادار به رهبر ایران باشد (+). شبکه آلمانی «دویچه‌وله» نیز میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران را نشانه‌ای از حمایت عمومی از نظام و دولت توصیف کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها