رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483721

طلای جهانی رکورد 7 ساله را شکست

ساعت24 -به دنبال تداوم نگرانی‌ها بابت شیوع کرونا و تحت فشار قرار گرفتن بازار بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های امن همچون طلا، قیمت جهانی طلا از 1600 دلار عبور کرد و به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسید.

طلا
به دنبال تداوم نگرانی‌ها بابت شیوع کرونا و تحت فشار قرار گرفتن بازار بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های امن همچون طلا، قیمت جهانی طلا از 1600 دلار عبور کرد و به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسید. در معاملات آخر هفته قیمت ها تا 1650 دلار هم رسید.

گفتنی است نرخ طلا پیش از این نیز، بر اثر افزایش ریسک های اقتصاد جهانی، جنگ تجاری آمریکا با چین، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ... روند صعودی گرفته بود. به گزارش ایبنا از سیکینگ‌آلفا، معاملات آتی هر اونس طلا برای ماه آوریل در بازار بورس کالای نیویورک نیز 60/1607 دلار انجام شد؛ رقمی که از آوریل ۲۰۱۳ بالاترین سطح خرید و فروش این فلز گران بهاست.
کاهش فروش و سود برخی شرکت ها درپی تنش های اخیر نیز مزید بر علت شده است و بورس ها را ریزشی و طلا را افزایشی کرده است. در این زمینه، به دنبال هشدار شرکت اپل مبنی بر کاهش فروش این شرکت در سه ماه نخست سال در مقایسه با پیش بینی اولیه، بازار جهانی روند نزولی به خود گرفت. اپل اعلام کرده که ویروس کرونا باعث کُند شدن یا توقف تحویل محصولات مورد نیاز این شرکت از چین شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها