رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483800

بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

ساعت24-شاخص کل بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات، روندی متعادل داشت و روی محور ۴۷۸ هزار در حرکت بود اما در ادامه با سقوطی چشمگیر مواجه شد و تا رقم ۴۶۷ هزار واحد افت کرد. البته این افت ماندگار نبود و شاخص صعودی قابل توجهی را تجربه و در نهایت مرز ۴۸۱ هزار واحد را هم رد کرد.

معامله‌گران بازار سرمایه در نخستین روز هفته ۷۴۵ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال ارزش داشت و در نهایت باعث شد شاخص کل با ۳۱۱۱ هزار واحد صعود به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد برسد.

امروز بسیاری از نمادها در ابتدا منفی بودند اما در نهایت پتروشیمی پارس، گروه صنعتی پاکشو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و البرزدارو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک ملت به تنهایی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. به طور کلی بازار درحالی بسته شد که ۲۴۲ نماد مثبت و ۱۰۵ نماد منفی بودند.

بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز مانند بورس حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعات ابتدایی سقوطی بود در نهایت با شش واحد صعود در رقم ۶۲۱۳ واحد رسید. در این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند. به طور کلی ۱۳۶ نماد مثبت و ۸۶ نماد منفی بودند.

لیست نمادهای پربیننده نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع مشاین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن آسیا تشکیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها