رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483878

رفت و برگشت 14 هزار واحدی شاخص کل بورس در یک روز

ساعت24 - بازار سرمایه که با نگرانی از دو رخداد جدید وارد هفته جدید شد، توانست به سرعت از زیر بار نگرانی و فشار روانی منفی خارج شود.

بورس
بازار سرمایه که با نگرانی از دو رخداد جدید وارد هفته جدید شد، توانست به سرعت از زیر بار نگرانی و فشار روانی منفی خارج شود. تصمیم اخیر کارگروه اقدام مالی و شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور، اخباری بود که صبح دیروز باعث فشار فروش در بازار سرمایه شد و در همان دقایق ابتدایی به ریزش 11 هزار واحدی شاخص کل بورس منجر شد. اما خیلی زود فشار تقاضا غلبه کرد و شاخص تا انتهای ساعات معاملات 14 هزار واحد رشد کرد.

به این ترتیب بورس تهران دیروز را با رشد سه هزار واحدی پشت سر گذاشت تا این بار، بازار منطقی رفتار و خیلی زود از مباحث هیجانی عبور کند. گفتنی است نظر اکثر کارشناسان این است که تصمیم FATF مبنی بر قراردادن کشورمان در لیست سیاه، با وجود تحریم های فراگیر آمریکاعملاتاثیری بر اقتصاد کشور ندارد. درباره کرونا نیز، انتظار ایجاد اثر معنی دار بر اقتصاد کشور ضعیف است. چرا که در بسیاری از کشورها (به جز چین) که این ویروس شیوع پیدا کرده است، به تعطیلی گسترده یا اخلال در فعالیت های اقتصادی منجر نشده است. حتی در چین هم صرفا به افت 8 درصدی بورس این کشور منجر شده بود. به این ترتیب بورس تهران که بعد از حادثه شهادت سردار سلیمانی یک هفته هیجانی را پشت سر گذاشته بود، این بار طی یک ساعت توانست بر هیجان منفی و فشار فروش غلبه کند و به مدار معمول خود بازگردد. موج نقدینگی موجود در بازار سرمایه، تاثیر قابل توجهی بر افت و خیز کم سابقه دیروز داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها