رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483915

هشدار سازمان بهداشت جهانی:

فرصت برای مبارزه با کرونا درحال از دست‌رفتن است

ساعت 24-پس از چین، بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کره‌جنوبی است. با تایید بیماری ۲۲۹نفر دیگر در ۲۴ساعت گذشته، تعداد بیماران به بیش از ۴۳۰ نفر رسیده است. نخست‌وزیر کره‌جنوبی نیز هشدار داده که اوضاع در این کشور خطرناک است؛ با این حال، او گفته که دولت تمام تلاش خود را برای مقابله با گسترش این بیماری انجام می‌دهد

خبر
درحالی که سرعت ابتلا به ویروس کرونا به‌طورکلی در سراسر جهان کاهش پیدا کرده، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، فرصت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا درحال کم‌شدن است. «تدروس ادهانون»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است: «پنجره فرصت برای مهار ویروس هنوز باز است اما فرصت‌های ما کمتر می‌شود و نیاز است که به سرعت و قبل از بسته‌شدن همه دریچه‌ها اقدام شود.»تدروس ادهانون همچنین گفته است، گرچه تعداد بیماران در خارج از خاک چین به‌طور نسبی کم است، اما این بیماری ممکن است به همه جا گسترش پیدا کند. او در مورد افزایش تعداد مبتلایان در ایران، کره‌جنوبی و ایتالیا و سایر نقاط جهان، ابراز نگرانی کرده و گفته است که نگرانی بزرگ ما، در مورد کشورهایی است که «سیستم بهداشتی ضعیف‌تری دارند»، ازجمله «کشورهای آفریقایی». در ایتالیا نیز دومین مورد مبتلا به ویروس کرونا، جانش را از دست داد. این را وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرده است. فردی که درگذشته، یک زن در منطقه شمالی لومباردی بوده است. به گزارش سی.ان.ان، درحال حاضر تعداد مبتلایان به این ویروس در خاک چین با ٣٩٧نفر افزایش در روز جمعه به تعداد ٧٦‌هزار و ٢٨٨ نفر رسیده است. به‌طورکلی مجموع تعداد مبتلایان در سراسر جهان بیش از ٧٧‌هزار نفر است. از این میان ١٧نفر نیز خارج از خاک چین جان سپرده‌اند.

کره‌جنوبی پس از چین رکورددار است
پس از چین، بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کره‌جنوبی است. با تأیید بیماری ٢٢٩نفر دیگر در ٢٤ساعت گذشته، تعداد بیماران به بیش از ٤٣٠ نفر رسیده است. نخست‌وزیر کره‌جنوبی نیز هشدار داده که اوضاع در این کشور خطرناک است؛ با این حال، او گفته که دولت تمام تلاش خود را برای مقابله با گسترش این بیماری انجام می‌دهد.در این میان اما کره‌شمالی نیز به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، مسابقات بین‌المللی ماراتن سالیانه ماه آوریل خود را لغو کرده است.

بریتانیا شهروندانش را از ژاپن بازگرداند
روز گذشته بریتانیا نیز هواپیمایی را به ژاپن فرستاد و ٣٢ بریتانیایی و اروپایی را از کشتی دایموند پرینسس به کشور بازگرداند. روزجمعه، ٢٥٣نفری که در این کشتی تست بیماری‌شان منفی بود، پس از ١٤روز قرنطینه در بندر یوکوهاما از این کشتی خارج شدند. درحال حاضر ٣١ مسافر در این کشتی باقی مانده‌اند. ٩٢٤نفر از خدمه نیز هنوز در این کشتی حضور دارند. این کشتی در اوایل فوریه با ٣٦٠٠ مسافر و خدمه، آماده حرکت بود که با پیداشدن موارد مشکوک به کرونا، در همان بندر، متوقف شد. سی.ان.ان اعلام کرده، دست‌کم ٦٣٩ بیمار در این کشتی حضور داشتند.

ترامپ خشمگین است
واشنگتن‌پست در گزارشی نوشته، پرزیدنت ترامپ بابت بازگرداندن ١٤ آمریکایی از ژاپن به این کشور که تست بیماری‌شان مثبت اعلام شده، خشمگین است. ظاهرا دلیل عصبانیت او این بوده که دستیارانش اولین‌بار به او گفته بودند که آمریکایی‌هایی که دارای این ویروس هستند، یا علایم مشکوک دارند، در همان کشتی دایموند باقی خواهند ماند و تنها آمریکایی‌هایی بازگردانده می‌شوند که سالم هستند. با این حال، وزارت خارجه و مقامات بهداشتی آمریکایی تصمیم می‌گیرند تا همه آمریکایی‌ها را اعم از سالم و بیمار، از این کشتی خارج کنند و به کشور بازگردانند و آنها را قرنطینه کنند و به ترامپ هم چیزی نگویند. ترامپ پس از شنیدن این موضوع بسیار عصبانی می‌شود. به ادعای روزنامه واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌شدت نگران اعتبار دولتش در مقابله با شیوع کرونا در آمریکاست.این ١٤ آمریکایی که تست بیماری‌شان مثبت بوده، در اوایل هفته با دو پرواز از ژاپن به آمریکا بازگردانده شدند. آنها در میان ٣٠٠ آمریکایی دیگری بودند که تست بیماری آنها، منفی تشخیص داده شده بود. در هرحال، این ١٤ آمریکایی بیمار درحال حاضر در سه بخش بهداشتی در آمریکا قرنطینه هستند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. ٩نفر از آنها در دانشگاه پزشکی نبراسکا هستند، چهارنفر آنها در مرکز پزشکی در واشنگتن و یک‌نفر نیز در بیمارستانی در کالیفرنیا تحت مراقبت است.

نگرانی در سطح جهانی
بسیاری از مقامات بهداشتی در دنیا نگران رشد و گسترش بیماران در خارج از چین هستند که هیچ ارتباطی با مردم چین یا مردم ووهان که محل رشد و شیوع ویروس جهش‌ یافته است، نداشته‌اند. روزجمعه، با مرگ ١٠٦نفر در ایالت هوبی در چین، آمار کشته‌شده‌های جهانی به ٢‌هزار و ٣٦٠ نفر رسیده است.

شهروند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها