رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484082

تحریم‌ها و FATF روند واردات کیت کرونا را کند کرد

ساعت 24-نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تحریم ها و به خصوص رفتن ایران در فهرست سیاه FATF کار ما را سخت کرده است زیرا اکنون چندین شرکت بین‌المللی آماده هستند که کیت تشخیص کرونا را به ایران ارسال کنند اما نمی‌توانیم برای آنها پول ارسال کنیم و آنها نیز تاکید دارند که فقط پول از طریق بانکی ارسال شود.

رامین فلاح در گفت‌وگو یی در خصوص وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا گفت: مهمترین دستگاه برای این ویروس تجهیزات I.C.U است زیرا مشکلات تنفسی شایع‌ترین علائم آن است و ونتیناتول یک دستگاه حیاتی به شمار می‌رود که اکنون به اندازه کافی در کشور موجود است. وی ادامه داد: تخت بستری و سایر تجهیزات به اندازه کافی برای کرونا تخصیص داده شده است. البته در کل ما این تجهیزات را در کشور کم داریم اما برای این مورد بخصوص تمهیداتی صورت گرفته است.

وی در خصوص ماسک و مایع ضد عفونی‌کننده گفت: تا پیش از شیوع این ویروس تولیدات داخل جوابگوی نیاز بازار بود اما ناگهان با هجوم مردم شاهد کمبود آن در بازار هستیم هر چند تولیدکننده‌ها با تمام توان در حال کار هستند اما نیاز بازار تشدید شد.

فلاح افزود: هرچند موجودی بازار بالا بود اما برخی افراد شروع به احتکار به صورت گسترده کردند و همین عامل باعث کمبود شده است بر همین اساس هیات امنای ارزی، اجازه واردات را صادر کرده که این امر مدتی زمان می‌برد اما ظرف چند روز آینده بازار از این مواد اشباع خواهد شد. من خود فردا برای خرید نقدی 2 میلیون ماسک به ترکیه می‌روم و تا آخر هفته این محموله به ایران خواهد رسید و محتکران نیز مجبور خواهند شد جنس‌های خود را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: البته تحریم‌ها و به خصوص رفتن ایران در فهرست سیاه FATF کار ما را سخت کرده به طور مثال اکنون چندین شرکت بین‌المللی آماده هستند که کیت تشخیص کرونا را به ایران ارسال کنند اما نمی‌توانیم برای آنها پول ارسال کنیم، آنها نیز تاکید دارند که فقط پول از طریق بانکی ارسال شود، البته راه‌هایی برای دور زدن وجود دارد ولی زمان‌بر است. باید مسئولین زودتر به فکر تامین این کیت می‌افتادند و با توجه به مشکلات تحریم و زمان‌بر بودن رسیدن این کیت‌ها حداقل از دو هفته پیش اقدام به خرید می‌کردند.

وی با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای کمک به وزارت بهداشت در جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: ما پا به پای وزارتخانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم حتی اعلام کردیم پول‌های که وزارتخانه برای تامین سایر تجهیزات به بخش خصوصی داده علی رغم دادن سفارش به تولید کننده آن را ملغی کنیم و برای تامین تجهیزات و نیازهای جدید ویروس کرونا اختصاص دهیم.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها