رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484141

هزینه سبد معیشت کارگران امروز اعلام میشود؟

ساعت24-رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به جلسه امروز کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: نمایندگان گروه کارگری اعداد و ارقام مربوط به هزینه سبد معیشت کارگران را برای ارائه به نشست امروز آماده کرده‌اند و اگر کارفرمایان همراهی کنند رقم سبد معیشت کارگران نهایی می‌شود.

ناصر چمنی با اشاره به طولانی شدن جلسات تعیین هزینه سبد معیشت کارگران گفت: سال گذشته این موقع چند جلسه دستمزد شورای عالی کار برگزار شده و جلو رفته بودیم ولی امسال هیچ رغبتی از سوی کارفرمایان دیده نمی‌شود که بخواهیم به طور رسمی به مبحث دستمزد سال ۹۹ ورود کنیم.

وی افزود: متاسفانه علیرغم آنکه از وضع معیشت جامعه کارگری، شرایط اقتصاد و افزایش هزینه‌های زندگی کارگران باخبریم ولی تاکنون جلسه‌ای رسمی برای ورود به مذاکرات مزد ۹۹ در شورای عالی کار برگزار نشده است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: تا سالهای قبل بحث نوسان نرخ ارز بر دستمزد کارگران سایه انداخته بود ولی امسال علاوه بر گران شدن دلار، بحث تغییر قیمت بنزین را هم شاهد بودیم و طبعا از این حیث تعیین دستمزد کارگران کمی دشوار است ولی به نظر ما برگزار نشدن جلسه دستمزد شورای عالی کار به حاشیه بردن دستمزد است.

چمنی درباره پیش بینی رقم سبد معیشت کارگران در جلسه امروز عصر کمیته دستمزد نیز گفت: با توجه به عدم حضور کارفرمایان در جلسه قبل و روال جلساتی که برگزار شده، احتمال اینکه در این جلسه هم به نتیجه نرسیم وجود دارد، ‌البته نمایندگان گروه کارگری ارقام و اعداد خود را آماده و رقم سبد معیشت را مشخص کرده‌اند که امروز ارائه می‌کنند ولی با توجه به آنکه این موضوع باید به شکل سه جانبه مورد بحث و بررسی قرار گیرد چنانچه از طرف کارفرمایان همراهی نشود، بعید است که به نتیجه برسیم.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار در صورتی که گروه کارگری حداقل‌هایی که در بحث دستمزدسال ۹۹ کارگران مدنظر دارند به دست نیاورند چاره‌ای جز ترک جلسه و عدم امضای صورت جلسه دستمزد ندارند.

به گزارش ایسنا، اعضای کمیته دستمزد شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته، هزینه سبد معیشت کارگران را سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین کرد. علیرغم اعلام این رقم، حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان تصویب شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها