رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484185

شناسایی دو مورد احتکار ماسک و مواد بهداشتی در ری

ساعت 24 -دادستان شهرستان ری گفت: دو مورد احتکار ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده و مواد بهداشتی در شهرستان ری گزارش شده که پس از توقیف، این کالاها در سطح شهرستان توزیع و با متخلفین برخورد می‌شود.

style="text-align:justify">غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی برخی افراد سودجو اقدام به دپوی این کالاها کرده و از فروش امتناع می‌کنند.

وی بیان کرد: عصر امروز دو مورد گزارش از دپوی کالاهای بهداشتی در سطح شهرستان ری داشتیم که به تعزیرات و شبکه بهداشت دستور پیگیری و شناسایی این موارد داده شد.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه هنوز مقدار و مشخصات کالاهای احتکار شده معلوم نیست، ادامه داد: درصورتی که در این مکان‌ها رفت و آمد جریان داشته باشد، تعزیرات حکومتی اختیار قانونی دارد که ورود کرده و کالا را توقیف کند اما اگر مکان دربسته‌ای باشد نیاز به اخذ دستور دادستان دارد که قاضی ویژه‌ای برای این کار تعیین کرده‌ایم.

نوفرستی با اشاره به اینکه این کالاها مورد نیاز مردم است، تصریح کرد: کالاهای دپوشده پس از کشف و توقیف، در سطح شهرستان برای استفاده مردم توزیع خواهد شد و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود.

وی در رابطه با پخش ویدیوهای جعلی در مورد بیماری کرونا در فضای مجازی گفت: نشر اکاذیب موجب بر هم زدن امنیت جامعه است و لذا با شایعه سازان و منتشرکنندگان اخبار کذب که موجب نگرانی مردم شود، برخورد و اقدام قانونی انجام می‌گیرد.

دادستان شهرستان ری با اشاره به انتشار یک ویدیوی جعلی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری گفت: پرونده مربوط به این شایعه سازی امروز در دادسرای ری تشکیل شد و روند قانونی آن در حال انجام است.

نوفرستی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بحث ملی است، خاطرنشان کرد: در رابطه با این بیماری و اقدامات پیشگیرانه، در سطح کشور و استان تصمیم گیری می‌شود و شهرستان ری نیز تابع استان است ضمن آنکه کمیته اطلاع رسانی محلی با محوریت شبکه بهداشت شهرستان ری تشکیل شد که اطلاعات محلی مربوط به شهرستان را منتشر کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها