رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484238

بوی فتنه اقتصادی در ستاد چپ میآید!

ساعت 24-آن قدر سرمست از پیروزی در انتخابات با رای حداقلی هستند که به هر بهانه به اصلاح‌طلبان می‌تازند و هر روز کینه‌هایشان نسبت به تاثیرگذاری جریان‌ها و افراد فعال اصلاح‌طلب را نمایان می‌کنند که دیروز نوبت هجمه به سیاسیون و استراتژیست‌های سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود که حزب سیاسی اصلاح‌طلب منحل شده بود. محسن آرمین، فیض‌ا... عرب سرخی. مصطفی تاجزاده، عبدا... ناصری از سرشناسان این حزب بودند که اگر دقت شود به این افراد بیش از سایر سیاسیون اصلاح‌طلب هجمه وارد می‌شود.

مجلس
متهم کردن رقیب به چه قیمتی؟

چند روز قبل عبدا... ناصری در گفت‌وگو یی چنین بیان کرد: «معتقدم این انتخابات علاوه بر اصولگرایان به آن دسته از اصلاح‌طلبانی که قدرت محور بودند نشان داد که جامعه بعد از دی‌ماه 96 وارد دوره جدیدی شده است. چون متاسفانه برخی از احزاب اصلاح‌طلب و چهره‌های اصلاح‌طلب این واقعیت را قبول نداشتند. این لااقل برای ما اصلاح‌طلبان درسی بود تا برای آن دسته‌ای که هنوز بر این گمانه‌اند که با حفظ شرایط گذشته می‌توانند به تعامل گذشته ادامه دهند مشخص شود که چنین نیست و اصلاح‌طلبان باید راهبردها و گفتمان خود را تغییر دهند.» وی اظهارداشته بود: «اشتباه در این خواهد بود که دو جریان سیاسی از حالا به بعد اصرار داشته باشند که همان رویکردها و راهبردهای گذشته را دنبال کنند و ناکامی‌های احتمالی را به کردن این نهاد یا آن نهاد بیندازند. در نهایت دو قطبی جدیدی که یک‌سوی آن جامعه مدنی است، تعیین‌کننده خواهد بود». ناصری در بخش دیگری می‌گوید: «راهبردهای آینده بدون توجه به دوقطبی جدید تاثیری نخواهد داشت. خیلی صریح می‌گویم اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند مدعی باشند که راهبردهای ما همواره ملاحظات دو سوی ماجرا را در نظر می‌گیرد. یعنی باید به مطالبات مردم و جامعه مدنی توجه کرد اصلاحات مد نظر جامعه را دنبال کرد». دلواپسان به اظهارات ناصری بسنده نکردند و نوشتند: «حمیدرضا جلایی‌پور، از دیگر فعالان اصلاح‌طلب نیز طی یادداشتی با کنایه تأکید کرده بود که ستاد اصلاحات همچون انتخابات مجلس یازدهم؛ رویکرد عدم مشارکت در انتخابات را دنبال خواهد کرد! او در این رابطه به عبارتی تحت عنوان ایستادگی مدنی نیز اشاره کرده بود». پس از انتشار اظهارات دو سیاستمدار، ماشین اتهام زنی و تخریب دلواپسان شروع به کار کرد و چنین نوشتند: «اظهارات این افراد همچنین در حالی است که آنها قبل از این نیز علاقه‌ای به تعامل با نظام نداشتند و مشغول ایستادگی بر انحرافات خود بودند!».

پاسخ به اتهامات علیه اصلاحات

اعلان جنگ اصلاح‌طلبان اتهامی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد البته اصولگرایان از نوع دلواپس پیش از این از چنین اتهام‌زنی و انگ‌زدن به رقیب هراسی نداشتند چنانکه در سال 94 داریوش سجادی مقیم آمریکا می‌گوید در عین حالی که خود را اصلاح‌طلب می‌داند اما به چنین اصلاحات و اصلاح‌طلبان موجود در صحنه‌ای تا بُن دندان کافر است! یا در سال 98 حسن عباسی تئوریسین جریان اصولگرایی خطاب به شورای نگهبان برای عدم تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: آقایان شورای نگهبان آگاه باشید که اگر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس کاندیدا شدند، ابتدا باید دیانت و مسلمان بودن خود را ثابت کنند و بعد به آنها اجازه حضور در انتخابات را بدهید. چطور می‌شود که آنها هر روز علیه اسلام سخن می‌گویند. وی ادامه داد: «اصلاح‌طلبان بدانند که انتخابات مجلس آینده مانند دفعات سابق نیست و شما باید اول ثابت کنید که مسلمان هستید زیرا 22 سال است که اسلام را زیر سوال برده‌اید و اگر ثابت نشود شورای نگهبان مسئول خواهد بود». البته اظهارات اتهامات آنها بی‌پاسخ نمی‌ماند چنانکه سال 94 علی مطهری گفت: «برخی از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان را دشمن خود می‌دانند، اما من سندی از نفوذ چندصدنفری جاسوسان در مطبوعات کشور ندیده‌ام و در این باره احساس نگرانی ندارم. به طورکلی در نگاه این افراد، اصلاح‌طلبان ضدانقلاب و کافر هستند، وقتی این افراد چنین دیدی دارند، حتما این گونه هم قضاوت می‌کنند و باید نگاهشان به اصلاح‌طلبان عوض شود». وی همچنین تصریح کرده بود: «نگاه افرادی که اصلاح‌طلبان را دشمن می‌پندارند غلط است. ما اصلاح‌طلبانی داریم که بسیار بیشتر از اصولگرایان، اصولگراتر و متدین‌تر هستند».

سردرگمی جریان رقیب

سردرگمی جریان رقیب اصلاحات چنان نمود دارد که آنها پس از هجمه به اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و ایجاد تردید در مسلمانی آنها به موضوعات بی‌سر و ته دیگری پرداختند و نوشتند: «جریان اصلاحات با عدم توبه از فتنه 88 نشان داد که مسیر خود را به سمت خروج از دموکراسی کج کرده است و رخداد تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم که مورد حمایت ستاد اصلاحات و تئوریسین‌های این جریان بود و عبدا... ناصری هم بر آن صحّه گذاشته؛ این مقوله را تأیید می‌کند. پیش از این بارها تحلیل کرده بودیم که این رفتار اپوزیسیونی بروز کرده در اردوگاه چپ و حتی صدور فرمان تسخیر مراکز حساس نظام پس از آغاز اغتشاش خیابانی! در کنار اعلام عدم مشارکت؛ از باب استشمام بوی فتنه اقتصادی در ستاد چپ است. استشمامی که فرماندهان کنترل از راه دور این فتنه بزرگ را خاصّه پس از اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98 مست کرده و در سودای فردای براندازی قرار داده است. اینکه فرجام اصلاحات و رجال آن پس از پا گذاشتن در این کج‌راهه به کجا خواهد انجامید؛ رخدادیست که اضلاع و زوایای آن را ورود یا عدم ورود خواص کشور به مسائل پیش گفته خواهد ساخت»، گویایی تابلو است که اصولگرایان به ناکارآمدی نمایندگان منتخب خود در مجلس یازدهم آگاه هستند و بر همین اساس از اکنون درصدد متهم کردن اصلاح‌طلبان به نقش داشتن در مشکلات کشور می‌پردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها