رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484245

روحانی: آزاد راه تهران - شمال نمایش قدرت مهندسان ایرانی است/سال ۹۸ سال سختی بود / به دشمن التماس نخواهیم کرد / نباید برای روزهای سختی و غم مردم، جیب دوخت / نسبت به عمر و زندگی سالم و توام با شادی مردم متعهدیم

ساعت 24-منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر و ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان، طی مراسمی به طور رسمی و با دستور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبر
رییس جمهوری گفت: آزاد راه تهران- شمال را را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم که تحریم نتوانست بر اراده مهندسان، کارگران و مدیران ما برای تکمیل این پروژه مهم تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام‌و المسلمین حسن روحانی صبح روز سه‌شنبه در آیین افتتاح گشایش قطعه یک آزادراه تهران-شمال با تبریک ماه پربرکت رجب اظهارداشت: در این ماه دعایی را می‌خوانیم که ایمان را در کنار امنیت و اسلام را در کنار سلامت می‌گذارد، اسلام دین سلامت روح و جسم است، هدف اسلام همان سلامت است.

وی اظهار داشت: اگر اسلام را مراعات کنیم جسم و روح و زندگی مادی و معنویمان توام با رضای حق خواهد بود و ایمان با امنیت است. آدم مومن هر جا هست کنارش امنیت است و هر کجا ایمان نیست امنیت هم زیر سوال می‌رود شما از یک آدم مسلمان متدین خوش زبان هیچ گاه نمی ترسید چون شری به شما نمی‌رسد از او همیشه خیر به شما می رسد ولی آدم از فردی که ایمان کامل ندارد همیشه باید بترسد و با کسی که مومن نیست هیچ وقت امنیت وجود ندارد.

رییس جمهوری ادامه داد: ایمان ما مایه امنیت ماست و اسلام ما باعث سلامت جسم و جان ماست ماه رجب ماه بسیار مبارکی است. ما تردید داشتیم افتتاح را دیروز بگذاریم یا امروز. دیروز روز مهندس بود احترام به همه مهندسان در این پروژه مهم دیروز هواشناسی گفت باران نیست امروز دیدیم باران است. هم باران رحمت است هم ماه رجب ماه برکت است و هم میلاد امام باقر(ع) است شعبان و رجب ما را به رمضان می‌رساند بسیار روز خوشحال کننده ای برای ملت بزرگ ایران است پس افتتاح را در این روز گذاشتیم.

وی گفت: این پروژه را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم به این که مهندسان و کارگران عزیز ما و مدیران ما همه بخش‌های مختلف تحریم نتوانست بر اراده آنان برای تکمیل این پروژه مهم تاثیر بگذارد البته ممکن است تحریم در زمان بندی تاخیری ایجاد کند.

روحانی یادآور شد: دولت ما زمانی شروع شد که در تحریم شدید بودیم من از همان روزهای اولیه ریاست جمهوری آقای فروزنده را صدا زدم که ریاست آن موقع بنیاد بود گفتم نقشه آزاد راه شمال را بیاورید که آوردند آن روز ۱۷ درصد پروژه انجام شد و ما باید هشتاد و خورده ای از این پروژه را انجام می‌دادیم.

رییس جمهوری با بیان این که من از سال ۷۵ با این پروژه سروکار داشتم، گفت: زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این پروژه تصمیم گرفته بود. اول یک طرح دیگر بود. آقای رفیق دوست طرحی را به آقای هاشمی دادند و ایشان مرا صدا زد و مفصل در این مورد با من صحبت کرد. این طرح به بنیاد واگذار شد و از همان زمان زحمات زیادی از دوران مهندس فروزنده و بعد آقای سعیدی کیا کشیده شد و با همه وجود برای تکمیل طرح به صحنه آمدند. مهندس فتاح هم هر کجا هست با همه توان و قدرت در کار خود حضور دارد و ما در کارهای قبلی هم او را دیدیم.

وی افزود: آقای آخوندی هم برای این پروژه خیلی زحمت کشید و چند بار قرار گذاشتیم از این پروژه بازدید کنیم که نشد و جای ایشان که امروز این پروژه افتتاح شده خالی است. مهندس اسلامی هم از روز اول عنصر بسیار پرکاری بوده و خستگی ناپذیر است و هر ساعتی زنگ می زنیم سرکار است و تا حالا موفق نشدیم که ایشان را در خواب پیدا کنیم یعنی هر وقت زنگ زدیم بیدار بوده است. من از همه کسانی که بار مسوولیت را بردوش گرفتند تشکر می‌کنم چرا که این کار، خیلی کار با ارزش و پرمسوولیتی است.

روحانی در ادامه با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح این قطعه گفت: همه ما توجه داریم عمر بشر و مردم و ساعات زندگی مردم چقدر مهم است. این که این جاده جدید یک ساعت و نیم زمان را کوتاه می‌کند اصلا نمی‌شود برای آن ارزشگذاشت.

رییس جمهوری با تاکید بر این که ما نسبت به عمر ، لذت و زندگی مردم متحدیم گفت: خداوند انسان‌ها را برای این که زندگی خوب و سالم و شادمانه آفریده است، نباید به طور مدام در غم و غصه باشیم. دشمنان همیشه برای ما فشار و مشکلات می‌خواهند. البته بعضی حوادث در اختیار ما نیست پیش می‌آید یعنی سیل است. سال ۹۸ سال سیل بوده است و از آغاز آن را با سیل شروع کردیم. زلزله هست کاری نمی‌توان کرد ما باید کاری کنیم که آثار سوء این حوادث را در زندگی مردم کم کنیم برای اینکه اصل آن را نمی‌شود به طور کامل جلوگیری کرد.

روحانی با بیان این که امسال غم و مشکلات زیادی داشتیم، افزود: از شهادت سردار سلیمانی گرفته تا مردم کرمان و مردم ما در هواپیما جان باختن برای همه ما بسیار تاسف بود. سال سختی بود. اما مردم ما در همه جا با شهامت به میدان آمدند. در برابر تحریم خم نشدند. التماس نکردند. ما به دشمن التماس نخواهیم کرد. ملت ما التماس نخواهد کرد و تسلیم هم نخواهد شد. سختی را تحمل می‌کند تا دشمن را پشیمان کند.

وی ادامه داد: در برابر حوادث طبیعی هم که پیش می‌آید مردم آزمایش خوبی دادند و همه به هم کمک کردند. خداوند اساس زندگی این قرار داده که می‌فرماید ما زمین و همه آیت‌ها را آفریدیم که معلوم شود در این مسابقه چه کسی بهتر عمل می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها