رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484252

معمایتکراری«هم‌گناه»/شمایل جالب توجه پرویز پرستویی در نقش پلیس برگ برنده نخستین قسمت «هم‌گناه» است؟

ساعت 24-دیروز اولین قسمت مجموعه نمایش خانگی «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی توزیع شد. کیایی که رگ خواب مخاطب را به خوبی می‌شناسد و همه آثارش، چه کمدی و چه غیرکمدی، با اقبال مخاطبان مواجه شده‌اند، این بار دست روی قصه‌ای خانوادگی با مایه‌های پلیسی گذاشته است. همان‌طور که دیروز در همین صفحه خواندید، «هم‌گناه» از نظر حضور بازیگران شناخته‌شده، حسابی دستش پر است و نیمی از راه پرمخاطب شدن را طی کرده است.

خبر
این مجموعه در قسمت اول، با محوریت شخصیت «فریبرز صبوری» با بازی پرویز پرستویی پیش رفته و معمایی را در گذشته وی طرح کرده که قرار است در قسمت‌های آینده پاسخ داده شود؛ تعلیقی از جنس ماجراهایی که مشابه آن در سریال‌های نمایش خانگی و فیلم‌های سینمایی کمابیش دیده شده است. اگرچه هنوز فرجام معما مشخص نیست، اما به نظر نمی‌رسد قصه‌ای تازه و ناب در کار باشد. از قضا خرده‌داستان مربوط به «هدیه» که در کنار پی‌رنگ اصلی قصه روایت شده، تازه‌تر از اصل ماجرای سریال است.
در گام نخست «هم‌گناه» اما از نظر معرفی شخصیت‌های اصلی موفق عمل کرده و چند شخصیت اصلی چون «فریبرز»، «آرمان» و «پرویز» را به مخاطب شناسانده است. همچنین اطلاعاتی درباره «لیلا» و «پیمان» ارائه می‌شود که می‌تواند ملاط نسبتا مناسبی برای ادامه سریال باشد. بازی پرویز پرستویی و حبیب رضایی اگرچه پیچیدگی خاصی ندارد، اما در حد و اندازه‌های خودشان است، اما محسن کیایی که ظاهراً بخش زیادی از بار طنز سریال را بر دوش دارد، در «هم‌گناه» هم از نقش بیرون زده است.
اولین سریال مصطفی کیایی اما، تازه به شبکه نمایش خانگی رسیده و عیار آن چندان مشخص نیست. در 2-3 قسمت آینده، معلوم می‌شود آیا کُندی و پیش نرفتن قصه که نقطه ضعف سریال‌های اخیر نمایش خانگی محسوب می‌شود، در «هم‌گناه» نیز به چشم می‌خورد یا خیر. هرچند با توجه به سابقه کیایی، می‌توان این امیدواری را داشت که ریتم داستان را حفظ کند. قسمت اول «هم‌گناه» بدون اضافات شامل تیتراژ و آن چه در ادامه خواهید دید، به طور خالص حدود 44 دقیقه زمان داشت که زمانی نرمال است. در قسمت‌های آینده باز هم به این مجموعه خواهیم پرداخت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها