رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484461

سفر به کره جنوبی؛ سرزمینی مملو از جذابیت های بی بدیل

ساعت 24-کره جنوبی به عنوان سرزمین مغایرت های بزرگ و تضادهای مطلق شناخته می شود، سرزمینی که در آن معبدهای باستانی را در کنار آسمان خراش های مدرن می بینید؛ جوش و خروش زندگی شهری را در کنار بکر بودن طبیعت نزدیکش تجربه می کنید و هر دو تکنولوژی و سنت را در همزیستی با یکدیگر مشاهده می کنید. در این نوشتار تلاش داریم راهنمای سفر به کره جنوبی، کشور رنگ ها و مدرنیته و همچنین نکات سفر به کره جنوبی را در اختیارتان بگذاریم.

خبر
کره جنوبی در یک نگاه

برخی از گرمترین و صمیمی ترین مردم روی سیاره زمین در کره جنوبی زندگی می کنند. در این کشور و در میانه شهر سئول، پایتخت آن، با هانبوک های رنگارنگ و مکان های تاریخی مواجه می شوید. در سرتاسر کشور می توانید از معبدها، دژها و قصرهای مختلف بازدید کنید. طبیعت این کشور از تعداد بسیار زیادی چشمه آب گرم، سواحل ماسه ای، کوه ها و پارک های ملی تشکیل شده است. براساس راهنمای سفر به کره جنوبی باید بدانید که واحد ملی پول، وون بوده و سه مذهب اصلی این کشور مسیحیت، کاتولیسم و بودائیسم هستند. سیستم حمل و نقل در این کشور فوق العاده بوده و احتمالا از بهترین ها در جهان به شمار می رود. اتوبوس ها همیشه سر زمان تعیین شده حرکت می کنند و به مقصد می رسند؛ قطارها و مترو بسیار ارزان و فوق العاده تمیز هستند. بیشتر تابلوها در این کشور به زبان کره ای و انگلیسی نوشته شده اند، بنابراین سفر کردن در این کشور بسیار آسان است. زبان این کشور کره ای بوده و عبارات و کلمه های مفید و مهم این ها هستند:

سلام: آن نیونگ ها سی یو

متشکرم: گام سا هام نی دا

خوش مزه: ماس ایسنئون

دستشویی کجاست؟!: هوآ جانگ سیری ائودیه یو

قیمتش چقدر است؟!: ایگه ائولامایه یو

خیلی گران: نئومو بیسان

نمی خواهم: وونهاجی آنها

بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی

براساس راهنمای سفر به کره جنوبی باید بدانید که چهار فصل سال به طور کامل در کره جنوبی وجود دارند و هر کدام از آن ها تجربه ای متفاوت را به شما ارائه می کنند. اگر دلتان می خواهد در فصل شکوفه های گیلاس به این کشور سفری داشته باشید، بهتر است برای سفر در دو هفته اول ماه آوریل برنامه ریزی کنید. فصل ها در این کشور دقیقا مانند فصل ها در سایر کشورهای نیمکره شمالی زمین هستند. شلوغ ترین فصل گردشگری در کره جنوبی فصل تابستان بوده، بنابراین همه چیز گران تر و همه جا شلوغ تر است، بویژه ماه آگوست که زمان تعطیلی مدارس است و باید انتظار دیدن گردشگران بسیاری در مناطق مختلف این کشور را داشته باشید. پس، براساس نکات سفر به کره جنوبی توصیه می کنیم به هیچ وجه در فصل تابستان بخصوص ماه آگوست به این کشور سفر نکنید. این فصل شلوغ ترین و گران ترین فصل سال بوده و بخاطر رطوبت بسیار زیاد، شرایط آب و هوایی اصلا خوب نیست.

فستیوال های مهم در کره جنوبی

در فستیوال بین المللی ماسک دنس آندونگ Andong International Maskdance Festival که از اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر (اوایل فصل پاییز) برگزار می شود، مردم از سرتاسر جهان به کره جنوبی می آیند تا حرکات موزون سنتی مختلف را همراه با ماسک اجرا کنند. در فستیوال گل بوریئونگ Boryeong Mud Festival که در هفته دوم ماه ژوئیه برپا می شود، در یک تجربه عالی و منحصر به فرد می توانید در گل آبتنی کنید، کشتی گرفتن در گل را تجربه کنید و روی گل لیز بخورید. در فستیوال ناموان چونهیانگ Namwon Chunhyang Festival در ماه آوریل، یکی از مشهورترین شخصیت های داستانی کره ای به نام چونهیانگ Chunhyang گرامی داشته می شود. در فستیوال فانوس سئول Seoul Lantern Festival که در اولین جمعه ماه نوامبر برگزار می گردد، هر ساله موضوع فستیوال تغییر می کند. از آنجایی که این فستیوال به فانوس ها مرتبط است، تعداد بسیار زیادی فانوس را می بینید که بخش هایی از شهر سئول، پایتخت کره جنوبی را روشن کرده اند. فستیوال یخ هواچئون سانچئونئو Hwacheon Sancheoneo Ice Festival در ماه ژانویه برپا می شود و یکی از بهترین فستیوال های این کشور محسوب می گردد. براساس نکات سفر به کره جنوبی لازم هست بدانید که این فستیوال در فصل زمستان برگزار شده و فعالیت های مهم قابل انجام در آن شامل ماهیگیری با دست، سورتمه سواری و مجسمه سازی با یخ هستند.

بهترین کارهایی که می توان در کره جنوبی انجام داد

یکی از بهترین روش ها برای درک کردن مردم کره این است که با گروهی از دوستان یا همسفران خود به یک نورائبانگ Noraebang بروید و آواز بخوانید. گستره وسیعی از آهنگ ها برای انتخاب وجود دارند که بیشتر آن ها مربوط به آهنگ های محبوب دهه 90 هستند و می توانید تا خود صبح به همراه دوستانتان و به ترتیب، همه آن ها را بخوانید. کشور کره نیز مانند ژاپن دارای جشن شکوفه های گیلاس است؛ با این تفاوت که سفر کردن به کره جنوبی برای تماشای جشن شکوفه های گیلاس، برایتان ارزان تر تمام می شود. بخاطر همین شکوفه ها، کره جنوبی هر ساله در دو هفته از ماه آوریل به یک مقصد جذاب گردشگری برای علاقمندان تبدیل می شود. جزیره ججو Jeju Island یا همان ججودو که بخاطر آب های سبز آبی و مناظر کوهستانی شهرت بسیار زیادی دارد، یکی از محبوب ترین نقاط کره جنوبی به شمار می رود. براساس راهنمای سفر به کره جنوبی باید بدانید که در این جزیره می توانید شنا کردن در یک استخر ساخته شده به دست طبیعت را تجربه کنید، به سمت دهانه آتشفشان کوهنوردی رفته و به دنبال آبشارها بگردید. اگر هم به خوردن جانوران زنده علاقمند هستید، می توانید اختاپوس زنده میل کنید.

بهترین غذاهای کره جنوبی

کره جنوبی برخی از بهترین غذاهای کل قاره آسیا را دارد. مطمئنا اولین چیزی که با شنیدن کلمه "غذای کره ای" به ذهنتان خطور می کند، کیمچی Kimchi است. اما غذاهای بسیار زیاد دیگری برای امتحان کردن وجود دارند. غذاهای کره ای اغلب ترکیبی از برنج، سبزیجات و گوشت هستند. سامگیئوپسال Samgyeopsal یا باربکیوی کره ای بسیار خوش طعم بوده و با انواع گوشت و بهمراه غذاهای فرعی دیگر سرو می شود. جیم داک Jjim dak که به شهر تاریخی آندونگ Andong تعلق دارد، ترکیبی از نودل، سیب زمینی، یک سس خوشمزه، تکه های مرغ و کمی فلفل است. کیمچی Kimchi تنها غذای کره ای بوده که هرجا می روید و در هر گوشه این کشور آن را می بینید. می توان گفت این غذا با غذاهای دیگر کره ای و در تمامی طول سال سرو می شود. اگر از علاقمندان غذاهای گوشتی هستید، مطمئنا عاشق بولگوگی Bulgogi خواهید شد. این غذا ترکیبی از گوشت خوابیده شده در سس و انواع سبزیجات است که سر میز برایتان کباب می شوند. بیبیم باپ Bibimbap به معنی "برنج مخلوط" بوده و ترکیبی از سبزیجات، قارچ، ترب، هویج، یک نوع سس و البته برنج است. کیم باپ Kimbap به نوعی سوشی کره جنوبی به شمار می رود و در انواع مختلف عرضه می شود. این غذا برای خوردن در مسیر یا پیک نیک های خانوادگی بسیار مناسب است.

بودجه سفر به کره جنوبی

هزینه زندگی در این کشور پایین بوده، اما در حال حاضر در حال افزایش است. گردشگران می توانند گزینه های مختلفی انتخاب کنند تا با بودجه سفرشان هماهنگ باشد. اگر بودجه سفرتان پایین هست، در صورتیکه مراقب خرج هایتان باشید، می توانید با روزی 30 تا 40 دلار، سفر خود را پیش ببرید؛ اگر هم بودجه تان معمولی بوده و جا برای ولخرجی های گاه و بیگاه دارد، می توانید محل اقامت بهتری برای خود انتخاب کنید و با روزی 50 تا 100 دلار سفر خود را ادامه دهید.

سفر مسئولانه در کره جنوبی

در سفر به این کشور سعی کنید به جز رد پایتان، رد دیگری از خود به جای نگذارید. برای مثال، در طول سفر تمامی آشغال های خود را جمع کنید و در زمان مناسب در سطل آشغال بیندازید. در شهرهای بزرگ کره جنوبی، تعداد بیشماری سطل آشغال وجود دارند؛ اما در شهرهای کوچکتر، مکان هایی برای انداختن آشغال موجود بوده که نظافتکاران به طور مرتب آشغال های آن را جمع می کنند. قبل از خریدن یا خوردن هر چیز، در مورد آن ها از رستوران یا فروشگاه ها سوال نمایید و سعی کنید چیزهایی که باعث در خطر افتادن گونه های جانوری یا گیاهی نایاب هستند، در میان انتخاب های شما نباشند. سعی کنید حوله هتل را در آفتاب بیندازید تا خشک شود و دوباره از آن استفاده کنید؛ بدین صورت، هتل شما مجبور به عوض کردن حوله نخواهد بود و در نهایت، کاهش شستشوی حوله ها و ملحفه ها باعث می شود تا ضرر کمتری به محیط زیست وارد شود.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها