رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484482

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت بر همکاری مردم و دولت تاکید کرد

تجربه های قابل اجرای چین برای مقابله با کرونا

ساعت 24 -دکتر بروس آیلوارد، رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین، می‌گوید باید خیلی سریع در قبال شیوع ویروس کرونای جدید واکنش نشان داد. او با ارائه تجربیات چین، پیشنهادهایی را نیز ارائه کرده‌است.دکتر آیلوارد تاکید کرده که کشورهای جهان برای یک همه‌گیری گسترده و پاندمی «آمادگی ندارند» و در شرایط فعلی هیچ تاخیری برای مقابله با ویروس جدید جایز نیست.

مدیر سازمان جهانی بهداشت
dir="RTL">این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در صدر تیمی ۲۵ نفره از چین بازگشته و با خبرنگاران دیدار کرده است.او تاکید کرده جهان آماده همه‌گیری گسترده نیست: «این یک اپیدمی سریع در نقاط مختلف است، که ما برای مقابله با آن باید خیلی فوری وارد عمل شویم تا جلوی پاندمی را بگیریم».او می‌گوید همه کشورها باید آماده باشند تا اقداماتی را در سطح وسیع انجام دهند.با این حال رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین برخی اقدامات اولیه و بنیادین که در چین مورد استفاده قرار گرفته‌اند را در دیگر کشورها محتمل و ممکن می‌داند. اقداماتی که می‌تواند از سرعت شیوع ویروس بکاهد تا پژوهشگران نیز فرصت بیشتری برای مطالعه آن پیدا کنند

.دکتر آیلوارد می‌گوید «صدها هزار نفر از مردم چین مبتلا به کووید-۱۹ نشدند، چراکه چین واکنش شدیدی نشان داد».او افزوده برخی از این تکنیک‌ها قدیمی بودند ولی کمی نوآوری در آن‌ها شده بود: «در سطحی که تا کنون دیده نشده است».«طی ۳۰ سالی که من مشغول کار هستم، هرگز چیزی شبیه این را ندیده‌ام، و نه حتی مطمئن بودم که ممکن است جواب بدهد».به گفته بروس آیلوارد نیازی نیست تا تمامی یک کشور را محصور و قفل کرد، اما جدا کردن بیماران از جامعه و افرادی که بیمار نیستند، موثر است.در شهری نسبتا شلوغ در روزهای معمولی مانند ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونای جدید، همه‌چیز بیشتر از یک ماه است تحت قرنطینه‌ای شدید قرار دارد، اما در دیگر شهرهای چین، بسته به شمار بیماران، اقدامات و تمهیدات دیگری پی گرفته شده است.البته برخی از منتقدان می‌گویند حصر و قرنطینه‌ کردن سراسر یک شهر، از نظر اخلاقی و انسانی می‌تواند پیامدهایی داشته باشد.آیلوارد خود گفته ووهان مانند «شهر ارواح است. ولی پشت هر پنجره و در هر آپارتمانی مردمی حضور دارند که با واکنش‌ها و اقدامات همکاری کرده‌اند».او افزوده هزاران نفر از امدادگران و تیم‌های پزشکی داوطلبانه برای کمک به مردم راهی ووهان شده‌اند. به گفته این مقام بین‌المللی مقام‌های چینی خانه به خانه گشته‌اند تا موارد مشکوک و موارد ابتلا را پیدا کنند.

اما این تنها امدادگران و تیم‌های پزشکی نیستند، بلکه تمامی مردم، به هر کار و پیشه‌ای که مشغول هستند، تلاش کرده‌اند تا خود را با شرایط جدید سازگار کنند و طور دیگری عمل کنند تا در راستای واکنش‌ها به شیوع ویروس باشد.او افزوده لازم است تا تخت‌های بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی و تنفسی را آماده کرد و امدادگران را به خدمت گرفت: «این راهی‌ست که به آن فکر شده؛ باید دنبال همه تماس‌های ( فرد مبتلا با دیگران) بود. باید مطمئن بود که می‌شود آن‌ها را در یک جای جدا، و زنده نگه داشت، تا خوب شوند. و این راهی‌ست که باید ملکه ذهن شود دکتر آیلوارد افزوده «یادتان نرود که لازم نیست دنبال تک‌تک موارد تماس بود، چون چنین چیزی ممکن نیست. باید به‌اندازه کافی جست‌وجو کرد و پیدا کرد تا زنجیره اصلی انتقال شکسته شود، تا از سرعت شیوع کاست و آن را تحت کنترل درآورد. رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین تاکید کرده همچنان یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری شستن دست‌ها به طور مرتب، دست نزدن به صورت و تمیز نگه‌داشتن دست‌ها تا حد ممکن است: «این را به دوستان خودتان هم بگویید!».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها