رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484519

طرز تهیه سوپ پاییزه | نحوه تهیه سوپ لپه کانادایی و سوپ کوکتل پنیرسبزیجات و سوپ ترکی

سوپ پاییزه یک پیش غذای لذیذ و خوش طعم ومناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی خصوصا در ماه رمضان است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

html>

طرز تهیه سوپ پاییزه


مواد لازم:

برنج1/2 لیوان ماست2 لیوان
آب8 لیوان 500 گرم سیر رنده شده
قرص گوشت1 عدد 1 قاشق سوپخوری آرد
نخود پخته1 لیوان تخم‌مرغ1 عدد
نمک به میزان لازم پودر فلفل‌قرمزبه میزان دلخواه

طرز تهیه :

مرحله اول:

ابتدا قابلمه مناسبی را بردارید و و برنج را که قبلا شسته اید را به همراه دو لیوان آب روی شعله متوسط بپزید تا برنج به خوبی نرم و پخته گردد.

مرحله دوم:

بعد از پخت برنج شش لیوان آب در قابلمه بریزید بعد عصاره گوشت را به همراه نخود اضافه نمائید تا به خوبی بپزد در آخر نمک را بیافزایید و حدود بیست دقیقه صبر کنید تا پخته گردد.

مرحله سوم:

کاسه مناسبی را بردارید بعد ماست و سیر را در آن مخلوط نمائید حالا آرد الک شده را آرام آرام بیافزائید و هم بزنید تا گلوله نشود بعد تخم مرغ را اضافه نموده و هم بزنید حالا یک لیوان از سوپ داغ را آرام آرام مخلوط نمائید و هم بزنید.

مرحله چهارم:
بعد محتوای کاسه را به سوپ اضافه نمائید و صبر کنید تا با حرارت ملایم بپزد در آخر پودر فلفل قرمز را در سوپ بریزید و هم بزنید وقتی سوپ جا افتاد حرارت را خاموش نمائید و در ظرف سرو بریزید و تزئین نمائید این سوپ در فصل پاییز بسیار می چسبد امیدوارم که آن را تهیه نموده و لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ لپه کانادایی

طرز تهیه سوپ لپه کانادایی

مواد لازم:

2لیوان لپه

1قاشق چای خوری فلفل سیاه

۲ لیتر آب سرد

کمی خشک شده مرزنگوش

1پیمانه استخوان دنده

۳ ساقه کرفس خرد شده

پیاز عدد ۲ ، اسلایس شده

۳ عدد هویج خرد شده

2قاشق چایخوری نمک

۱ عدد سیب زمینی خرد شده

طرز تهیه :

مرحله اول:

یک قابلمه بزرگ و مناسب را بردارید لپه را با دو لیتر آب در آن خیس نمائید این کار را در شب قبل از تهیه سوپ انجام دهید اگر دوست دارید در همان روز تهیه نمائید لپه را دو دقیقه بجوشانید بعد یک ساعت خیس نمائید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد آب لپه ها را خالی نموده و دو لیتر دیگر آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید پیاز را در تابه دیگری تفت دهید و به قابلمه لپه اضافه نمائید حالا استخوان دنده و فلفل و مرزنگوش را بریزید صبر کنید تا به نقطه جوش برسد سپس شعله را کم نموده و درب قابلمه را بگذارید حین پخت سوپ را هم بزنید حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا مواد بپزد.

مرحله سوم:

در مرحله بعد استخوانها را از سوپ خارج نموده و گوشت آن را بکنید و به سوپ اضافه نمائید حالا کرفس و هویج را به همراه سیب زمینی اضافه نموده حدود یک ساعت صبر کنید تا مواد سوپ به خوبی بپزد در ضمن بعد از ریختن سیب زمینی در آن در قابلمه را بردارید بعد از اینکه سیب زمینی و لپه به خوبی پخت سوپ آماده است. در ظرف سرو بریزید و تزئین نمائید.

طرز تهیه سوپ کوکتل پنیرسبزیجات

طرز تهیه سوپ کوکتل پنیرسبزیجات


مواد لازم:

1پیمانه لوبیا سفید 300گرم کوکتل پنیر حلقه ای
2 پیمانه اسفناج پاک شده یک دسته پیازچه خرد شده
یک پیمانه برگ کلم 4 پیمانه آب مرغ
کمی روغن زیتون نمک و ادویه‌جات به مقدار لازم



طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا از شب قبل یک پیمانه لوبیا سفید را تا صبح خیس نمائید در این حین چند بار آب آن را تعویض نمائید بعد از خیس خوردن در قابلمه مناسبی یا در زود پز لوبیا را بپزید .

مرحله دوم:

در حین پختن لوبیا اسفناج را پاک کنید و خوب بشورید بعد به صورت نواری درشت خرد نمائید سپس برگ کلم را بشورید و به صورت نواری درشت خرد نمائید .

مرحله سوم:

قابلمه مناسبی را بردارید و کمی روغن زیتون در آن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید حالا کوکتل پنیر حلقه شده را در روغن تفت دهید تا وقتی که رنگ آن عوض گردد بعد از روغن خارج نموده و در کناری قرار دهید حالا پیاز چه را خرد نموده و در روغن سرخ نمائید حالا کلم و اسفناج را بریزد و تفت دهید تا نرم گردد.

مرحله چهارم:
در مرحله بعد چهار پیمانه آب مرغ به قابلمه اضافه نموده و صبر کنید به نقطه جوش برسد حالا نمک و فلفل و ادویه های دلخواهتان را بریزد و هم بزنید بعد لوبیای سفید پخته و سوسیس را بریزد و صبر کنید تا سوپ جا بیافتد بعد شعله را خاموش نموده و در ظرف سرو بریزد و تزئین نمائید.

طرز تهیه سوپ ترکی

مواد لازم:

300گرم گوشت چرخکرده نصف پیمانه برنج خیس شده
یک عددپیازرنده نمک فلفل سیاه
رشته به میزان دلخواه جعفری به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا پیاز را سرخ کرده هویج و گوجه فرنگی را به آن افزوده مقداری تفت می دهیم.

مرحله دوم:

بعد کلیه مواد را به خوبی مخلوط کرده بصورت قلقلی در میاریم و در آبجوش می پزیم و بعد پیاز و گوجه تفت داده شده را با هویج اضافه می کنیم

مرحله سوم:
دراخررشته سوپ وسبزی اضافه میکنیم و می گذاریم به خوبی جا بیفتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها