رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484522

فریب باران‌ تهران را نخورید

ساعت24-در حالی که گفته می‌شود بارش باران در تهران رکورد زد، مسوولان آبی تهران معتقدند که بارش‌های بهمن ماه نسبت به دوره بلندمدت در استان تهران ۶۰ درصد کاهش داشته است و خشکسالی همچنان ادامه دارد.

بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های آب و هواشناسی، استان در بهمن ماه سال جاری با ۱۵.۶ میلی‌متر بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷ درصدی و نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا پایان بهمن ماه در استان برابر ۱۶۶.۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مقدار ۲۱۵.۱ میلی‌متر و نسبت به میانگین بلندمدت با مقدار ۱۴۹.۴ میلی‌متر به ترتیب با کاهش ۲۲ و افزایش ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

از مجموعه ۱۵ ایستگاه مبنای باران‌سنجی محدوده عملکرد استان تهران، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری تا۳۰ بهمن ماه، مربوط به ایستگاه باران‌سنجی رودک در حوضه لواسانات معادل ۳۳۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی چشمه اعلاء با میزان ۲۹۰.۱ و کمترین میزان آن مربوط به ایستگاه باران‌سنجی فیروزکوه با ۱۰۳.۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی سیمین‌دشت معادل ۹۶.۹ میلی‌متر بوده است.

خشکسالی همچنان ادامه دارد

در این باره محمدرضا خانیکی - مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران - با اشاره به اینکه توزیع بارش‌ها در بهمن سال آبی جاری بر خلاف ماه‌های گذشته نشان از پر بارشی ارتفاعات نسبت به دشت دارد، اظهار کرد: به‌دلیل پایین بودن سهم بارش‌ها در سال‌های اخیر، افزایش‌های جزئی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاثیر چندانی بر منابع آب نداشته و خشکسالی همچنان ادامه دارد که این واقعیت لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت تامین و مصرف آب و انرژی در سطح کشور را پررنگ‌تر می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها