رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484548

سفر پاپ به عراق لغو شد

ساعت 24 -پاپ فرانسیس رهبر واتیکان روز چهارشنبه در جمع گروهی از زائران مسیحی عراقی اعلان کرد که در سال جاری (۲۰۲۰) به این کشور سفر نخواهد کرد.

style="text-align:justify"> پاپ فرانسیس رهبر واتیکان روز چهارشنبه در جمع گروهی از زائران مسیحی عراقی اعلان کرد که در سال جاری (۲۰۲۰) به این کشور سفر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واتیکان سیتی؛ پاپ گفت: ای شهروندان عراق، من با شما بسیار احساس نزدیکی می‌کنم که در میدان جنگ قرار دارید و در سراسر عراق از جنگ رنج می‌برید. من برای شما و کشورتان که قرار بود در سال جاری از آن دیدار کنم، دعا می‌کنم.

این صریح‌ترین نظر پاپ تاکنون در باره تعویق این سفر بالقوه خطرناک تا مدت نامعلوم است.

پاپ ابتدا در ژوئن (تابستان) گذشته از تمایل به دیدار از عراق در ۲۰۲۰ سخن گفته بود که مکان تولد حضرت ابراهیم (ع) است و در انجیل نیز از وی نام برده شده از احترام مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برخوردار است.

اما واتیکان زمان دقیق این سفر را به علت نگرانی‌های امنیتی هیچ‌گاه اعلان نکرده بود و مقدمات آن به مرحله رسمی نرسید.

شمار مسیحیان عراق به چند صد هزار تن می‌رسد و در زمان اشغال بخش‌های بزرگی از عراق توسط داعش دچار مشکلات زیادی شده بودند.

پاپ در ملاقات ماه گذشته (ژانویه) با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق، بر لزوم محترم شمرده شدن حق حاکمیت ملی این کشور، تاکید کرده بود.

احتمال دارد ناآرامی‌های جاری عراق که از چند ماه پیش آغاز شده و نگرانی از همه گیری ویروس کرونا نیز در این تصمیم پاپ تاثیر داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها