رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484625

آزمایش کرونا درِ منزل کلاهبرداری است

ساعت 24-رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هیچ گروه، تیم و فردی را برای انجام آزمایش و تست کرونا به درب منازل مردم نمی‌فرستد و با توجه به شناسایی مواردی از افراد سوئجو و فرصت طلب در استان‌های دیگر، از مردم درخواست داریم در این خصوص مراقب شیادان باشند.

سرهنگ عبدالله فاتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی از استان‌ها مشاهده شده افرادی تحت پوشش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت به درب منازل مردم می‌روند و به این وسیله اقدام به سرقت می‌کنند، در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد را به منزل راه نداده و بلافاصله پلیس را از طریق مرکز ۱۱۰ مطلع کنید.

وی با عدم اشاره به میزان سرقت‌های صورت گرفته در استان کردستان از ابتدای امسال تا آخر بهمن ماه گذشته اضافه کرد: در این مدت شاهد افزایش ۳۴ درصدی کشف سرقت‌ها بوده‌ایم.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه استان کردستان یک درصد جرائم کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ۷۵ درصدهای سرقت‌های کشف شده در کردستان مربوط به سرقت‌های خُرد است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به نزدیکی عید نوروز و افزایش خریدهای مردم گفت: مردم مراقب باشند حین خرید از بردن پول نقد همراه خود خودداری کرده و برای خرید از کارت‌های بانکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرط استفاده از کارت‌های بانکی آگاه بودن از نحوه استفاده از این کارت‌ها و ننوشتن رمز کارت بر روی آن است، تاکید کرد: حین خرید هم از فروشنده بخواهید که دستگاه را در اختیار شما قرار دهد و خود اقدام به کشیدن و کسر هزینه‌ و رمز ورود برای خرید کنید.

سرهنگ فاتحی افزود: خانم‌ها هم حین خرید در اماکن شلوغ همچون پاساژها مراقب افرادی که به آنها نزدیک می‌شوند، باشند و از کیف و دیگر لوازم با ارزش خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینک افراد مسن که برای دریافت مستمری خود به بانک رجوع می‌کنند حتما یکی از آشنایان را همراه خود ببرند و پول خود را در منظر عموم قرار ندهند، یادآور شد: مردم حین جابجایی کیف حامل پول خود آن را در سمت دیوار یا جوی آب در دست بگیرند تا از احتمال سرقت کاسته شود.

رییس پلیس آگاهی کردستان در رابطه با پیشگیری از سرقت خودرو یا وسایل و اموال داخل آن نیز اظهار داشت: خودرو را باید در مکان امن و مطمئن پارک کرد و نباید اموال قیمتی یا پول را حین پارک در داخل خودرو گذاشت.

سرهنگ فاتحی توصیه کرد مردم برای جلوگیری از سرقت خودرو از قفل فرمان یا پدال بهره بگیرند و از دستگاه پخش پنلی استفاده کنند تا هنگام پارک خودرو آن را همراه خود ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها