رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484633

روایت مصباحی مقدم از توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه درباره دولت روحانی

ساعت24-غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: «رای به نظام» را با هیچ دلیل و استدلالی نمی‌توان با «رای به نمایندگان مجلس» یکی دانست. حتی گاهی انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت ۸۰ درصدی را هم به خود دیده است، هرچند انتخابات مجلس را با انتخابات ریاست‌جمهوری هم نمی‌توان قیاس کرد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: نمایندگان فعلی مجلس با اینکه رویکردی انتقادی به دولت دارند، هرگز به خود اجازه سیاه‌نمایی و تخریب نخواهند داد. در واقع آنها با رویکردی اصلاح‌گری دنبال برطرف کردن نواقص خواهند بود. حضرت آقا حدود یک ماه پیش در دیدار با ائمه جمعه مراکز استان گفتند این دولت، دولت خودمان است؛ بنابراین بنای ایشان سقوط دولت قبل از پایان وقت قانونی نیست و خطاب به ائمه جمعه تاکید کردند که دولت را تخریب نکنند.

نظر منتقدان آن روزهای برجام صحیح بود

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت: این دیدگاه که حضور چهره‌هایی چون قالیباف یا اعضای جبهه پایداری سبب رویارویی و اختلاف مجلس یازدهم با دولت می‌شود، دیدگاهی اشتباه است. چون افراد وقتی در جایگاهی رسمی قرار می‌گیرند، طبیعتاً موضع‌گیری‌هایشان نسبت به دورانی که مشغول فعالیت بوده‌اند فرق می‌کند. البته سرنوشت برجام و برداشتن پنج گام هسته‌ای توسط دولت نشان داد نظر منتقدان آن روزهای برجام صحیح بود.

انتخابات مجلس را با ریاست‌جمهوری نمی‌توان قیاس کرد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت پایین ۴۰ و چند درصدی توضیح داد: این روزها برخی به اشتباه با اشاره به رأی ۹۸.۲ درصدی سال ۵۸ در رفراندوم به جمهوری اسلامی سعی‌شان بر این است که تنزل آمار را نشانه‌ فاصله گرفتن مردم با نظام جلوه دهند. این در حالی است که «رأی به نظام» را با هیچ دلیل و استدلالی نمی‌توان با «رأی به نمایندگان مجلس» یکی دانست. حتی گاهی انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت ۸۰ درصدی را هم به خود دیده است، هرچند انتخابات مجلس را با انتخابات ریاست‌جمهوری هم نمی‌توان قیاس کرد.

میانگین مشارکت در انتخابات مجلس از ۵۰ تا ۶۰ درصد است

غلامرضا مصباحی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس از ۵۰ تا ۶۰ درصد است و در این انتخابات مواردی چون نگرانی مردم از بیماری کرونا و البته ناکارآمدیِ ملموس دولت مستقر و مجلس فعلی باعث شد بخشی از مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند. در کشورهای اروپایی مشارکت در انتخابات مجلس حول و حوش ۳۲ درصد یا در نهایت ۳۸ درصد می‌چرخد. پس نمی‌توان مشارکت نسبتاً پایین را نشانه‌ای از بی‌اعتمادی مردم به نظام قلمداد کرد.

اعتماد آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها