رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484647

ثبت اولین مورد کروناویروس در آمریکا با «منشاء نامشخص»

ساعت24-مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، ضمن هشدار درباره شیوع ویروس جدید کرونا در جامعه ایالات متحده، از ثبت اولین مورد ابتلا به این ویروس با منشایی نامشخص خبر داد.

مسئولان درمانی آمریکا می‌گویند ابتلای یک شخص به ویروس «کووید۱۹» در ایالت کالیفرنیا، اولین مورد در این کشور است که هیچ‌گونه سابقه سفر خارجی در ماه‌های اخیر و یا ارتباط با فرد آلوده دیگری نداشته است و این امر نشان می‌دهد که این ویروس احتمالا در حال شیوع و گسترش در جامعه ایالات متحده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) روز گذشته (چهارشنبه) خبر داد که این فرد مبتلا، ساکن منطقه «سولانو» شمال شرقی «سانفرانسیسکو» بوده است و در منطقه «ساکرامنتو» تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است.

مقام‌های ایالت کالیفرنیا گفته‌اند که در حال حاضر فرایند بررسی افرادی که با این فرد در تماس بوده‌اند، آغاز شده است.

طبق این گزارش، فرد مورد نظر در تاریخ ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه) از بیمارستانی در شمال کالیفرنیا به مرکز پزشکی «یوس دیویس» منتقل شد و چهار روز بعد از آن، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری فدرال آمریکا، درخواست کرد تا از این بیمار تست ویروس «کووید۱۹» بگیرند.

پیش از این، موارد آمریکایی مبتلا به کرونا ویروس شامل ۱۴ نفری می‌شدند که از مناطق شیوع این ویروس ناشناخته در چین بازگشته بودند یا اینکه همسران آنها، از شهر «ووهان» چین بازگشته بودند و ۴۲ مسافر آمریکایی نیز در کشتی تفریحی «دایموند پرینسس» حضور داشتند که دولت واشنگتن آنها را از ژاپن به ایالات متحده بازگردانده بود.

به نوشته آسوشیتدپرس، مشاهده اولین مورد ابتلا به کروناویروس جدید در کالیفرنیا بدون آنکه ارتباط خاصی با خارج از زندگی خود و یا افراد آلوده دیگر داشته، موجی از نگرانی را در میان مسئولان ایالتی ایجاد کرده است و مقام‌های این ایالت برای احتمال شیوع و گسترش این ویروس در میان مردم این منطقه آماده می‌شوند.

شیوع ویروس «کووید۱۹» از شهر «ووهان» در چین آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و نزدیک به سه هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

علی‌رغم هشدارهای اخیر مقامات بهداشت آمریکا درباره شیوع و گسترش این ویروس در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه گذشته (چهارشنبه) در نشستی خبری تلاش کرد خطر شیوع گسترده ویروس «کووید-۱۹» در این کشور را ناچیز نشان دهد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس «کووید۱۹»، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها