رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484653

از تعلیق حج عمره تا لغو پروازها؛ کرونا در خلیج فارس

ساعت24-همزمان با انتشار گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف و هراس جهانی از آن، بسیاری از کشورهای عربی منطقه که با این ویروس درگیرند، اقداماتی همچون تعلیق سفر حج عمره تا لغو پروازها را در دستور کار قرار داده‌اند

براساس آخرین گزارش‌ها، وزارت بهداشت عراق امروز (پنجشنبه ۹ اسفندماه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۶ نفر افزایش یافته است.

طبق اعلام این وزارتخانه، ششمین فرد مبتلا به کرونا، یک جوان ساکن بغداد است که پیشتر از ایران وارد عراق شده و اکنون حال عمومی او مساعد است.

تعطیلی ۱۰ روزه مدارس و دانشگاه‌ها در عراق
وزارت بهداشت عراق همچنین دیروز(چهارشنبه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس و دانشگاه های این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از پنجشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد بود.
براساس این اطلاعیه، سینماها، قهوه‌خانه‌ها، ورزشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی در این بازه زمانی تعطیل هستند.
عراق همچنین سفر شهروندان این کشور به چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، ژاپن، کویت و بحرین را ممنوع کرده است.

حج عمره به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمد

تعلیق حج عمره
وزارت خارجه عربستان سعودی نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود افراد برای انجام حج عمره و زیارت مسجد النبی(ص) به خاک این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه این کشور افزود: عربستان سعودی برای پیشگیری از شیوع کرونا، تدابیری اتخاذ کرده که ممنوعیت موقت سفرهای زیارتی به این کشور برای انجام حج عمره و زیارت مسجد نبوی از جمله این موارد است.

براساس این گزارش، اعطای روادید گردشگری به کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته نیز متوقف شده است.
هنوز آمار مشخصی از وجود ویروس کرونا در عربستان سعودی منتشر نشده است.

پروازهای بحرین به مقاصد عراق و لبنان متوقف شد

بحرین همه پروازهایش از و به مقصد عراق و لبنان را متوقف کرد
بحرین نیز که در میان کشورهای عربی با ۳۳ مورد، یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا را دارد دیروز(چهارشنبه) از تعلیق همه پروازها از و به مقصد عراق و لبنان تا اطلاع بعدی خبر داد.
این کشور همچنین از دیروز تعلیق پروازهای خود از و به مقصد فرودگاه بین المللی دبی را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کرد.

دستور امیر قطر برای بازگرداندن شهروندان این کشور از ایران
به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دیروز(چهارشنبه) فرمانی مبنی بر بازگرداندن شهروندان قطری حاضر در ایران را صادر کرد.
قطر همچنین اعلام کرده است که تاکنون هیچ شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

بازگرداندن شهروندان کویتی از ایتالیا با هواپیمای اختصاصی
هواپیمایی کویت نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با در نظر گرفتن هواپیمایی اختصاصی، شهروندان این کشور در ایتالیا را به کویت باز خواهد گرداند.
براساس اعلام این هواپیمایی، در هماهنگی با وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت و سازمان هوانوردی غیرنظامی کویت، با اعزام یک پرواز اختصاصی به شهر میلان ایتالیا، شهروندان کویتی را به این کشور برمی‌گرداند.

همچنین وزارت بهداشت کویت نیز امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که تعداد افراد مبتلا به ویورس کرونا در این کشور به ۴۳ نفر افزایش یافته است.
براسا اعلام این وزارتخانه، وضعیت همه این افراد پایدار است و مبتلایان برای انجام اقدام‌های پزشکی به بیمارستان‌های تعیین شده برای مقابله با کرونا منتقل شده‌اند.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید – ۱۹ است نخستین‌بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها