رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484700

تیک آف پرسپولیس برای قهرمانی با شکست شهرخودرو

ساعت 24-پرسپولیس با غلبه سه بر یک مقابل شهرخودرو، اختلاف خود با تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر را به هفت امتیاز افزایش داد.

div>

تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو از ساعت ۱۸:۳۰ در هفته بیست و یکم لیگ برتر به میدان رفتند که این بازی با حساب سه بر یک به سود شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی تمام شد. تماشاگران دو تیم به علت شیوع کرونا از حضور در ورزشگاه محروم بودند.

وحیدی امیری در دقیقه ۹، بشار رسن در دقیقه ۱۷ و مهدی ترابی ۶۵ (پنالتی) برای پرسپولیس و فرشاد فرجی در دقیقه ۵۲ برای شهرخودرو گلزنی کردند.

پرسپولیس با این برد ۴۴ امتیازی شد و اختلاف خود با تیم دوم جدول را به ۷ امتیاز افزایش داد. شهرخودرو نیز فرصت صعود به رتبه دوم جدول را از دست داد و با ۳۵ امتیاز در رتبه پنجم باقی ماند.

بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر به سود شهرخودرو تمام شده بود که هدایت مشهدی‌ها را گل‌محمدی بر عهده داشت و با نتیجه‌ای که امشب رقم خورد، گل‌محمدی توانست انتقام پرسپولیسی‌ها را از بردی که در نیم فصل اول برابر تیم کنونی خود به دست آورده بود، بگیرد.

نیمه نخست

نخستین موقعیت بازی با ضربه ایستگاهی روح‌الله سیف‌اللهی خلق شد و شوت این بازیکن توسط رادوشوویچ به کرنر رفت که ثمری برای تیم مهمان نداشت.

گل: در دقیقه ۹ حرکت خوب علیپور در داخل محوطه جریمه با پس رو به عقب برای ترابی همراه شد که ضربه ترابی به شکل عجیبی به جای حرکت به سمت دروازه، در عرض زمین حرکت کرد و به امیری رسید و این بازیکن گل نخست را وارد دروازه شهرخودرو کرد.

پس از گل نیز پرسپولیس به حملات خود ادامه داد. یک دقیقه بعد نفوذ پرسپولیسی‌ها به داخل محوطه جریمه و ضربه به سمت دروازه رحمتی با پای این دروازه‌بان به کرنر رفت که ثمری نداشت.

گل: حملات پرسپولیس برای رسیدن به گل دوم توسط ضربه عالی بشار رسن عالی بود. کار گروهی بازیکنان پرسپولیس توسط نوراللهی و پاس خوب وحید امیری به منطقه خالی از بازیکن در محوطه جریمه شهرخودرو به بشار رسن رسید و او با شوتی هوایی و بی‌نقص در دقیقه ۱۷ دروازه شهرخودرو را برای دومین بار گشود.

پس از گل دوم هم شهرخودرو در کنترل توپ و میدان و جبران نتیجه ناکام بود تا پرسپولیس برای زدن گل سوم خود جلو بکشد و مقابل محوطه جریمه شهرخودرو تجمع کند.

رفته رفته پرسپولیس عقب نشست و شهرخودرو توانست برای دقایقی توپ را در میانه میدان در اختیار بگیرد و از تجمع پرسپولیسی‌ها مقابل محوطه جریمه خودداری کند.

در دقیقه ۴۳ و ۴۵ شهرخودرو دو موقعیت جدی گلزنی داشت که رادوشوویچ در این دو صحنه عملکرد خوبی داشت.

نیمه دوم

شاگردانی گل‌محمدی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و توانستند در دقیقه ۴۸ گل سوم را وارد دروازه رحمتی کنند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید و داور آن را مردود اعلام کرد.

گل: شهرخودرو با ضربه سر فرشاد فرجی در دقیقه ۵۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و اختلاف به یک گل رسید.

در دقیقه ۵۸، مهدی ترابی با عبور از دو، سه بازیکن شهرخودرو از گوشه محوطه هجده قدم شهرخودرو شوت زد که ضربه او زهردار نبود و رحمتی این توپ را در آغوش گرفت.

حرکت انفرادی مهدی ترابی و دریبل چندین بازیکن شهرخودرو با ورود او به محوطه جریمه همراه شد که بازیکن شهرخودرو با تکل او را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

گل: مهدی ترابی پشت این ضربه قرار گرفت و شوت خود را برخلاف حرکت مهدی رحمتی در دقیقه ۶۵ تبدیل به گل سوم تیمش کرد.

بعد از این گل، بازی آرام و متعادل دنبال شد و در اکثر دقایق بازیکنان شهرخودرو با کنترل توپ در میانه زمین، در صدد یافتن راه نفوذ به سمت دروازه پرسپولیس بودند.

میل پرسپولیس به حفظ نتیجه بازی و ناکارآمدی حملات شهرخودرو مقابل دفاع شاگردان گل‌محمدی مانع از خلق موقعیت تا دقیقه ۸۰ شد.

در دقیقه ۸۶، ارسال بلند شهرخودرو به روی دروازه با ضربه سر محمد قاضی به سمت دروازه رادوشوویچ رفت که او با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد. البته فشار تیم شهرخودرو تا آخرین دقیقه بازی هم ادامه داشت ولی واکنش‌های خوب رادوشویچ مانع از گلزنی تیم مشهدی شد تا در نهایت پرسپولیس با برتری سه بر یک این مصاف را به سود خود کند.

ترکیب پرسپولیس: رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن (اوساگونا ۸۵) ، مهدی ترابی (سیامک نعمتی ۹۰)، وحید امیری (کارت زرد) و علی علیپور (امید عالیشاه ۲+۹۰).

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی (کارت زرد)، فرشاد فرجی (کارت زرد)، روح‌الله سیف‌اللهی، اکبر صادقی، حسین مهربان (محمد قاضی ۶۰)، علی نبی‌زاده (علی طاهران ۷۱)، محمدعلی فرامرزی، امین قاسمی‌نژاد، مرتضی خراسانی (میراسلاووف ۷۸) و حسین مرادمند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها