رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484704

2 فرد مبتلا به کرونا در امارات بهبود یافتند

ساعت 24-وزارت بهداشت امارات عربی متحده ضمن اعلام ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، اعلام کرد که دو تن دیگر از مبتلایان به این ویروس بهبود یافته‌اند.

style="text-align:justify">وزارت بهداشت و پیشگیری جامعه از بیماری‌ها در امارات عربی متحده اعلام کرد که دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور، بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت بهداشت این کشور گفت که این دو فرد شهروند چین بودند و غیر از دو مورد قبلی هستند که سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

امارات عربی اعلام کرده است که شش مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده است که چهار تن از آن‌ها ایرانی و یکی چینی و دیگری نیز شهروند بحرین است که همگی از ایران وارد امارات شده‌اند. بنا به گفته مقامات اماراتی تعداد مبتلایان به کرونا در امارات، ۱۹ نفر است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس «کووید۱۹»، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها