این زائران به عنوان زائران اصلی محسوب می‌شوند و پس از آن از ۲۱ اسفندماه نام‌نویسی دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ می‌توانند اقدام به نام‌نویسی کنند که این افراد به عنوان زائران دخیره به حساب می‌آیند.
سفر به حج تمتع سال ۹۹ از تیرماه آغاز می‌شود و به گفته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج‌و زیارت هتل‌های حجاج در مکه مکرمه و مدینه منوره به تازگی نهایی شده است و زائران بیت‌الله الحرام در سال آینده در ۹۰ استان اسکان داده می‌شوند.

همچنین هزینه حج تمتع که تاکنون از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده است، از ۳۳ تا حدود ۴۱ میلیون‌تومان پیش‌بینی شده است که می‌توان گفت متوسط هزینه حج تمتع سال آینده حدود ۳۷ میلیون تومان است. البته این رقم بر حسب دلار تخصیص یافته و از سوی دولت درنظر گرفته شده است و به گفته رئیس سازمان حج و زیارت هزینه حج تمتع در دو قسط اخذ می‌شود که در قسط اول تمامی زائران حج تمتع ۹۹ باید ۲۵ میلیون تومان با احتساب سود ودیعه‌گذاری پرداخت کنند.

برابر فراخوان قبلی سازمان حج و زیارت تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاران حج تمتع باید با مراجعه به سامانه رزرو نسبت به تکمیل و بروزسانی اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند، از این رو دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع مربوط به ثبت‌نام‌های عمومی سال‌های ۶۰ و ۶۳ با مبالغ مختلف ۱۸، ۲۰، ۲۵ و ۲۷ هزار تومانی باید قبل از ‌ ثبت‌نام به دفتر حج و زیارت استان مربوطه مراجعه و نسبت به بروزرسانی و یا تبدیل قبض خویش به قبض جدید یک میلیون تومانی (با حفظ سابقه) اقدام کنند. ضمناً دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری۸۰۰ هزار تومانی مربوط به سال‌های ۷۷ و ۷۸ نیز لازم است با مراجعه مستقیم به یکی از شعب بانک ملی و با بهره‌مندی از مزایای مالی مربوطه قبوض خود را به قبض ودیعه‌گذاری یک میلیون تومانی تبدیل کنند. بدیهی است درصورت عدم گذراندن فرآیند ذکرشده امکان انجام تکمیل اطلاعات، رزرو و ثبت‌نام در کاروان برای دارندگان اینگونه قبوض فراهم نخواهد بود.

به گزارش فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کشورمان برای حضور در مناسک حج تمتع سال ۹۹ به عربستان اعزام می‌شوند.

فارس