رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484732

توصیه‌های طب ایرانی برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا

ساعت 24-معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر، به توصیه‌های موضعی و خوراکی طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

style="text-align:justify">دکتر علیرضا عباسیان گفت: برای تامین چند هدف از جمله افزایش مقاومت سد مخاطی راه‌های تنفسی، تقویت ریه، قلب و سیستم عصبی، بهبود ایمنی عمومی بدن و افزایش تاب‌آوری زیستی روانی در برابر بیم و هراس ابتلا به کروناویروس توصیه‌های ساده، ارزان و در دسترس می‌توانند موثر باشند. البته، لازم نیست همه افراد مواردی که ذکر می‌شود را اجرا کنند، بلکه بهتر است به فراخور حال و بسته به شرایط‌شان برخی از توصیه‌ها را انتخاب کرده و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از برخی مواد به صورت موضعی می‌تواند نقش موثری ایفا کند، خاطرنشان کرد: استفاده از روغن سیاه‌دانه به صورت موضعی در داخل بینی می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین استفاده از بخورهای گیاهی مانند بخور بابونه، مرزنجوش و یا اسطوخودوس تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

این متخصص طب سنتی همچنین ادامه داد: برای کاهش اضطراب ناشی از اخبار موجود در مورد کرونا ویروس نیز انجام دم و بازدم عمیق و استنشاق بوهای خنک برای قلب و مغز مقوی است. این بوها مانند بوی طبیعی پرتقال، به، لیمو، گلاب و خیار است.

وی در خاتمه سخنان خود مصرف مختصری ترکیب عسل و ژل رویالِ با کیفیت در حد روزانه یک تا دو قاشق چای‌خوری برای افراد سالم را موثر دانست و تصریح کرد: البته در بیماران نیز حسب نظر پزشک معالج و رعایت سایر شرایط، مصرف این مواد می‌تواند مفید باشد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها