رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484740

«پولانسکی» در مراسم «سزار» شرکت نمیکند

ساعت 24-«رومن پولانسکی» کارگردان لهستانی- فرانسوی که فیلم جدیدش در ۱۲ شاخه جوایز سینمایی ‌«سزار» نامزد دریافت جایزه شده است،‌ اعلام کرد به دلیل نگرانی از واکنش فعالان فمینیستی در مراسم این جایزه شرکت نخواهد کرد.

style="text-align:justify">به گزارش گاردین، پس از آن‌که فیلم «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی»، در ۱۲ شاخه از جوایز «سزار» که به اسکار سینمای فرانسه مشهور است، به عنوان نامزد اعلام شد،‌ کمپین‌های فمینیستی این انتخاب را مورد انتقاد قرار دادند و معتبرترین جایزه سینمای فرانسه را به حمایت از فردی با اتهام‌های اخلاقی متهم کردند.

«پولانسکی» در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است،‌ اعلام کرد: «چندروز است که مردم از من سوال می‌کنند آیا در مراسم «سزار» شرکت خواهم کرد یا نه؟ سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که: من چطور می‌توانم در این مراسم شرکت کنم؟ ... ما از هم‌اکنون می‌دانیم چه اتفاقاتی در این مراسم رخ خواهد داد... فعالان فمینیستی من را به محاکمه عمومی تهدید کرده‌اند و برخی از آن‌ها ادعا کرده‌اند،‌ در خیابان اعتراض خواهند کرد... این وعده‌ها بیشتر شبیه جلسه‌ مذاکره است تا جشن سینمایی که برای جایزه دادن به برترین استعدادها برنامه‌ریزی شده است.»

رومن پولانسکی که در لهستان متولد شده است در سال ۱۹۹۷ به تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا متهم شد، اما پیش از آغاز دوران محکومیت، به فرانسه گریخت و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا در تلاش برای استرداد اوست.

چندی پیش نیز تمامی اعضای هیئت نظارت بر آکادمی «‌سزار» اعلام کردند به دلیل انتقادهای واردشده به این جایزه سینمایی برای نامزد کردن فیلم «پولانسکی» در ۱۲ شاخه، استعفا خواهند کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها