رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484748

وقتی مهران مدیری از دستمزد خانم ورزشکار تعجب میکند

ساعت 24-شب گذشته برنامه «دورهمی» میزبان یک ورزشکار، یک پزشک و یک خواننده بود.

style="text-align:justify">شب گذشته مهران مدیری میزبان فرزانه فصیحی ورزشکار دونده ایران، شاهین بنان خواننده و دکتر علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی بود.

در بخش اول مدیری با یارقلی متخصص طب سنتی درباره اتفاق جهانی اخیر و شیوع بیماری کرونا گفت و گو کرد.

یارقلی در این باره گفت: کرونا علایم سرماخوردگی عادی را دارد که با سرفه، تب و خستگی همراه است و زمانی که علایم تنفسی آن بیشتر باشد، بیماری جدی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری سخت نیست، اما سرعت واگیر آن بسیار بیشتر است. باید بدانیم که آنفلوآنزا مرگ و میر بیشتری دارد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: شستن دست‌ها و رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مهم است. با نزدیک شدن به نوروز ماچ و بوسه‌های عید باید حذف شود و بدانیم که فاصله یک و نیم متری فاصله امن به حساب می‌آید.

وی افزود: ۴۸ ساعت ویروس‌ها در فضا و وسایل‌ها باقی می‌مانند. ما می‌توانیم با تقویت سیستم ایمنی بدن کمتر بیمار شویم. باید گفت که ۸۰ درصد افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند علایمی ندارند؛ چراکه سیستم ایمنی آن‌ها قوی است و این بیماری برای آن‌ها بدون علامت می‌گذرد و فقط ۲۰ درصد افراد حالشان بد می‌شود و متوجه بیماری شان می‌شوند.

در بخش دیگر شاهین بنان خواننده قطعه عاشق نشدی و صداش کنی را اجرا کرد. بعد از یک رفت و آمد رسانه ای، فرزانه فصیحی دختر دونده ایران که سریع‌ترین دختر ایران نام گرفته با مهران مدیری به گفت و گو نشست.

لقبی که برای همه دختران دونده است

مدیری با این نکته گفت و گو را آغاز کرد که به خانم فصیحی لقب دختر باد را داده اند. فصیحی در این باره گفت: این لقب را به همه دختران دونده می‌دهند؛ قبل از من هم به لیلا ابراهیمی و مریم طوسی گفته بودند، اما من برای سر زبان انداختن اسم خودم «فرزانه فصیحی» زحمت زیادی کشیدم.

این ورزشکار درباره خانواده خود توضیح داد: پدرم از مربیان والیبال بود؛ برادرم هم مربی تیم شنای شیرجه استان اصفهان است و مادر هم این خانواده ورزشی را مدیریت می‌کند.

وقتی دختر با پدرش هم سن می‌شود!

مدیری درباره سن پدر فصیحی سوال کرد و او گفت: پدرم عقیده دارد که ۲۷ سال سن دارد و ما هم این موضوع را قبول کردیم. در واقع او با من همسن است!

به اجبار دونده شدم

فصیحی درباره شروع فعالیت ورزشی خود گفت: از زمانی که یادم می‌آید، ورزش می‌کردم و خیلی زود عضو تیم ملی ژیمناستیک شدم.

وی ادامه داد: خیلی اتفاقی با دو و میدانی آشنا شدم؛ چرا که استعدادیابی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. به اجبار مربی ورزشم به مسابقه دو رفتم و خودم دوست نداشتم. مسابقه دادم و رکورد اصفهان را زدم. به مرور ورزش دو و میدانی را دنبال کردم تا اینکه از سال ۹۱ به صورت تخصصی آن را دنبال کردم.

وقتی یک ورزشکار در اوج خداحافظی می‌کند

مدیری درباره خداحافظی او از ورزش سوال کرد. این ورزشکار پاسخ داد: سال گذشته سال بازی‌های آسیایی بود و حضور در آن برای من مهم بود. اما متاسفانه من اعزام نشدم. با اینکه رکوردهای خوبی را ثبت کرده بودم، اما کمیته فنی تصمیم گرفت که من در این مسابقات حضور نداشته باشم. برای همین من هم آن زمان تصمیم گرفتم کار مربیگری را دنبال کنم که درآمد بیشتری هم دارد

وقتی مدیری از دستمزد خانم ورزشکار تعجب کرد

مدیری از دستمزد او سوال کرد و این ورزشکار گفت: قرارداد من در ایران ۱۵ میلیون تومان در یک سال است. البته باید دستمزد مربی را هم خودمان پرداخت کنیم که من فقط یک هدیه به آن‌ها می‌دهم.

در ادامه مدیری گفت: درست شنیدم برای یک سال ۱۵ میلیون تومان؟! واقعا نمی‌دانم چه بگویم، آدم لال می‌شود.

فصیحی در ادامه از لژیونر شدن خود هم خبر داد و گفت: من سال گذشته عضو تیم سپاهان بودم. امسال خوشبختانه برای اولین بار لژیونر شدم و با تیم پارتیزان بلگراد همکاری می‌کنم.

مصاحبه اتفاقی که منجر به ازدواج شد

مدیری درباره ازدواج فرزانه فصیحی سوال کرد و فصیحی با ذکر خاطره جالبی بیان کرد: سال ۹۳ رکورد دوندگی ایران را زدم؛ همسرم که یک روزنامه‌نگار است، اتفاقی از من مصاحبه گرفت؛ قرار بود یک نفر دیگر برای مصاحبه با من بیاید، اما نتوانست. همین موضوع باعث آشنایی ما شد. اوایل ازدواج همسرم مدیر روابط عمومی فدراسیون والیبال بود، اما در حال حاضر مدیر برنامه و همکار من است و با هم این مسیر را ادامه می‌دهیم.

در ادامه مهمان برنامه درباره کلمات زیر نظر خود را گفت.

کتاب: کاش کتابخوان بودم.

مریم طوسی: رقیب و رفیق خوبم.

پرسپولیس: من سپاهانی هستم، اما چون خانواده همسرم استقلالی هستند و می‌خواهم کری بخوانم، می‌گویم پرسپولیسی هستم.

آگهی تلویزیونی: تبلیغات تلویزیون را خیلی دوست دارم (خنده)

فصیحی ورزشکار دونده ایران در پایان این گفت و گو هم گفت: الان برای حضور در المپیک آماده می‌شوم. رویای هر ورزشکاری حضور در المپیک است و دوباره می‌خواهم ورزش حرفه‌ای را ادامه دهم.

گزارش از الهام قبادی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها