رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484754

اطلاعیه مرکز پزشکی سازمان لیگ برای مبارزه با ویروس کرونا

ساعت 24- مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران در راستای مبارزه با ویروس کرونا اطلاعیه ای صادر کرد.

style="text-align:justify">به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مرکز پزشکی سازمان لیگ اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی
به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری و کنترل شیوع ویروس COVID ۱۹ در محیطهای ورزشی بخصوص استادیومهای میزبان مسابقات لیگهای فوتبال کشور، موارد ذیل علاوه بر دستورالعملهای صادره از سوی "ستاد ملی مبارزه با کرونا" ابلاغ می گردد. لازم به ذکر است برای تمامی ارکان برگزاری مسابقات فوتبال که تحت پوشش سازمان لیگ فوتبال می باشند بعلاوه سایر دست اندرکاران، از جمله مربیان، مدیران، مسئولین برگزاری، اصحاب رسانه و... رعایت موارد ذیل الزامی می باشد.
همچنین مسئولیت اجرائی و کنترل موارد ذیل در مسابقات لیگ برتر و دسته یک آزادگان تماما بعهده باشگاه ها و با نظارت مستقیم هیئت فوتبال مربوطه بوده و در مسابقات لیگهای دو وسه این امر با همکاری باشگاه و هیئت فوتبال میزبان بصورت تعامل متقابل انجام می گردد. مسئول برگزاری مسابقات که از سوی سازمان لیگ بعنوان نماینده معرفی می گردد، موظف به کنترل صحت عملکرد موارد خواسته شده بود و می بایست در این خصوص گزارشهای لازم را به سازمان لیگ ارائه نماید.

وظایف پزشکان تیم ها:
کادر پزشکی تمام باشگاه ها موظف هستند در اولین فرصت نسبت به اجرای موارد ذیل اقدام کنند:
- اجرای جلسه آموزشی برای تمام بازیکنان تیم و کادر تیم در خصوص علائم بیماری کرونا.
- آموزش راه های پیشگیری تغذیه ای که موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدنشان می شود.
- روشهای رعایت بهداشت فردی در خصوص مبارزه با ویروس.
- کادر تیم و بازیکنان موظف شوند در صورت مشاهده علائم اولیه، در اسرع وقت کادر پزشکی را در جریان قرار دهند.
- یک روز قبل از مسابقه و بعد از آخرین تمرین، تمام بازیکنان و کادر تیم شامل سرمربی، مربی، آنالیزور و هر شخصی که در ارتباط با بازیکنان است توسط کادر پزشکی از لحاظ علائمی مثل تب، تنگی نفس و سرفه معاینه شوند
- کادر پزشکی وظیفه دارد در زمان اعزام و به خصوص در فرودگاه، هواپیما و هتل تیم همواره نکات بهداشتی را به بازیکنان و کادر تیم یادآوری و کنترل کنند.

وظایف باشگاه:
- باشگاه موظف است که وسایل محافظتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار کادر پزشکی قرار دهد تا از طریق آنها به دست بازیکنان، کادر مربیگری، آنالیزورها و... برسد.
- زمانی که مسئولیت غذای بازیکنان به عهده باشگاه است یا در هتل، غذایی به صورت دسته جمعی استفاده می شود، نظارت کامل روی پخت غذا و تهیه غذا انجام شود.
- سابقه تماس مشکوک با فرد کرونایی در دو هفته اخیر از کلیه بازیکنان و کادر فنی استعلام شود. بدیهی است در صورت مثبت بودن این امر، فرد از همراهی تیم منع و جهت ادامه درمان معرفی می گردد.

وظایف تیم میزبان:
- تیم میزبان وظیفه ضدعفونی کردن کلیه فضای اجرائی مسابقات ورزشگاه از جمله رختکن ها و سرویس های بهداشتی را دارد. لذا می بایست روز قبل و نهایتا صبح روز بازی این موارد را انجام داده و رختکن را در حضور نماینده سازمان لیگ و یا هیئت فوتبال پلمب نموده تا در بدو ورود تیم مهمان و داوران رختکن ها بصورت پلمب شده تحویل ایشان نماید.
- حتما صابون مایع به اندازه کافی و محلول ضدعفونی دست در رختکن ها قرار داده شود.
- فقط از آب های بسته بندی شده استفاده شود.

در صورت حضور نمایندگان پزشکی سازمان لیگ (ایفمارک) در روز مسابقه شایسته است جهت کنترل موارد ذیل همکاری لازم صورت گیرد. بدیهی است فردی که از سوی سازمان لیگ فوتبال به عنوان افسر پزشکی معرفی می شود، مجاز به کنترل و نظارت بر این موارد است.

- کنترل و ثبت درجه دمای بدن، علائم تنفسی و علائم دیگر همچون سابقه تماس با فرد کرونایی طی 14 روز اخیر بازیکنان، کادر مربی هر دو تیم، داورها و حتی اصحاب رسانه ها (خبرنگاران و عکاس ها) بدیهی است گزارشهای مرتبط با این امر محرمانه تلقی شده و در اختیار مراجع لازم قرار می گیرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها