رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484767

آخرین وضعیت کرونا در البرز اعلام شد

ساعت 24- البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۱۲۰ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و منتظر نتیجه تست آنها هستیم.

حسین کریم در نشست خبری روز جمعه نهم اسفند خود در خصوص بیماری کرونا اظهار کرد: تا کنون ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که سه نفر از آنها بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علاوه بر این، ۱۲۰ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند و منتظر نتیجه تست آنها هستیم.

وی افزود: متاسفانه دو نفر مبتلا به کرونا نتوانستند بر این ویروس غلبه کنند و جان خود را از دست داده اند.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا آماری از ابتلای پرسنل بیمارستانی و مراکز درمانی استان به کرونا وجود دارد افزود: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای کادر بهداشت و درمان استان به این بیماری ارائه نشده است.

کریم توضیح داد: در تمامی بیمارستان‌های استان بخش مخصوص این بیماری ایجاد شده که کلیه مسیر ورود و خروج از این بخش ایزوله است و بر این اساس مشکلی برای بیماران سایر بخش‌ها پیش نمی آید.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست می‌شود جز در موارد ضروری به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، افزود: بیمارستان‌ها آلوده ترین فضا برای شیوع این بیماری هستند به همین دلیل از افرادی که مشکوک به علایم سرماخوردگی هستند تقاضا می‌شود در مرحله اول در منزل بمانند و با استفاده از روش‌هایی که برای بهبود سرماخوردگی کاربرد دارد، نسبت به بهبود خود اقدام کنند و اگر دیدند تب و اختلالات تنفسی آنها شدید و غیرقابل تحمل شده به بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مردم فکر نکنند با هر علایمی از سرماخوردگی نیاز به بستری در بیمارستان دارند و باید از آنها تست کرونا گرفته شود چون علایم افراد مشکوک به این بیماری اختلال تنفسی شدید و تب بالا است و اگر فردی با این علایم به بیمارستان مراجعه کند جزء افراد مشکوک به این بیماری تلقی شده و شرایط بستری وی فراهم می شود.

وی ادامه داد: بنابراین هجوم آوردن به بیمارستان ها با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این بیماری کشف نشده مشکلی از مردم حل نمی‌کند و صرفا زمینه ابتلای آنها به این بیماری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان های قم، تهران و گیلان بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را دارند، گفت: با توجه به مجاورت البرز با استان‌هایی که از لحاظ ابتلا به این بیماری در وضعیت خطرناکی قرار دارند، نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در البرز روز به روز افزایش می یابد.

کریم توضیح داد: وجود چهار زندان بزرگ در البرز، مهاجر پذیری بالا، جمعیت متراکم و ترانزیتی بودن این استان هم دیگر عواملی هستند که نگرانی در خصوص افزایش امار شیوع به کرونا در این استان را بیشتر می کند.

وی در پاسخ به این که چرا وقتی دانشگاه‌های استان تعطیل شد از دانشجویان تست کرونا گرفته نشد و این باعث شیوع احتمالی این بیماری در دیگر استان ها می شود، افزود: امکانات لازم برای گرفتن تست کرونا از همه دانشجویان وجود ندارد بنابراین دانشجویانی که علایم این بیماری را دارند باید خودشان به بیمارستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته فعلا دانشگاه‌ها، مدارس، تجمعات، همایش‌ها و حتی نماز جمعه در استان تعطیل شده تا حد امکان از تردد مردم در سطح شهر جلوگیری شود.

ای مسئول از روسای ادارات خواست تا حدامکان به کارمندانی که فرزند کوچک و دانش آموز در منزل دارند مرخصی بدهند تا آنها بتوانند در کنار فرزندان خود بمانند و با دورکاری وظیفه خود را انجام دهند چون در غیر این صورت والدین مجبور می شوند فرزندان خود را به محل کار بیاورند.

وی با اشاره به اینکه به زودی مشکل نبود ماسک و ژل ضد عفونی کننده در داروخانه‌های استان حل می شود گفت: وزرات بهداشت سهیمه‌ای در این خصوص به دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان تخصیص داده که این سهیمه در سه سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مکان های با تراکم بالا مثل زندان ها و پادگان ها و در نهایت در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در شرایط فعلی هم برخی با سوء استفاده از وضعیت اقدام به احتکارو گران فروشی کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم می کنند که برای جلوگیری از فعالیت این سوداگران سیستم نظارتی خاصی برای توزیع این اقلام ایجاد شده است.

وی گفت: تا کنون چند محموله مواد بهداشتی مثل ماسک و ژل ضد عفونی کننده و حتی یک بار هوایی از این کالاها ضبط شده که به زودی توزیع خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها