رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484770

مرز مهران ۲ هفته بسته میشود

ساعت 24- دولت عراق تمام فعالیت‌های مسافری و تجاری در مرز مهران و زرباطیه عراق را به مدت ۱۴ روز به حال تعلیق درآورد.

style="text-align:justify">بر اساس نامه واصله به گمرک مهران، دولت عراق به مدت ۱۴ روز از مورخ ۹ اسفند ۹۸ فعالیت تجاری و مسافری را در مرز مهران و زرباطیه عراق به حالت تعلیق درآورده است.

این پیشنهاد از طرف رئیس گمرک زرباطیه عراق به استانداری واسط داده شده است، گمرک زرباطیه عراق همجوار و در مسیر گمرک مهران قرار دارد.

روح الله غلامی، مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت : بسته شدن مرز مهران به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط مسافران و زائران عتبات عالیات بوده است و این امر بنا بر تصمیم دولت عراق انجام شده است.

او تصریح کرد: در چند روز گذشته تمام کامیون‌های حامل بار با پیگیری‌های منسجم و رایزنی‌های گسترده مسئولان کشوری و استانی با مسئولان عراقی از مرز مهران ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: هم اکنون هیچ کامیون تجاری و حامل بار در مرز مهران وجود ندارد و بر اساس نامه واصله به گمرک مهران و تصمیم مسئولان عراقی هم اکنون هیچ گونه فعالیت تجاری و مسافری در مرز مهران انجام نمی‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ادامه روند فعالیت روند مرز مهران بستگی به تصمیم دولت عراق دارد، البته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تیم پزشکی و بهداشتی در مرز مهران مستقر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها