رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484778

دروغ پردازی در مورد کرونا و کوره های آدم سوزی چینی ها

ساعت 24-انتشار تصاویری هوایی از دو شهر قرنطینه شده ووهان و چونگ کینگ در چین از سوی روزنامه بریتانیایی سان که گفته می شود ستون های دود متصاعد شده از آن مربوط به کوره های آدم سوزی این دو شهر است، بازتاب زیادی در رسانه های غربی داشت.

style="text-align:justify">به گزارش نور نیوز با بررسی ادعای روزنامه سان آورده است:بر اساس ادعای این روزنامه، تصاویر نشان می دهد که مقادیر قابل ملاحظه‌ای از دی اکسید سولفور به هوا وارد شده و بر این اساس نتیجه گرفته که چین با سوزاندن اجساد قربانیان کرونا و امحای شواهد در پی سرپوش گذاری بر شیوع ویروس کرونا در این کشوراست.

روزنامه دیلی میرر انگلیس نیز ادعاهای مشابهی را مطرح و بر فرضیه مطرح شده صحه گذاشته است.
این در حالی است که رسانه‌های غربی در هفته‌های گذشته صداقت دولت چین در انتشار آمار مبتلایان به کرونا را زیر سئوال برده و شماری از مقامات غربی نسبت به آمار اعلام شده از سوی پکن درباره میزان مرگ مبتلایان تردید کرده‌اند.


اماحقیقت ماجرا چیست؟
تصاویری که در اخبار منتشر شده از آن به عنوان تصاویر ماهواره ای یاد شده در حقیقت اطلاعات استخراج شده از وبسایت WINDy.COM است که بر پایه پیش‌بینی‌های مدلسازی GEOS-5 سازمان ناسا تهیه می شود.
این اطلاعات مدل سازی شده بنابر گفته آژانس فضانوردی آمریکا(ناسا) دقیق نبوده و برآورد ها را به صورت قابل توجهی بیشتر از حد واقعی نشان می دهد
بدنبال اتهام های مطرح شده علیه چین اداره هواشناسی و وزارت بهداشت این کشور نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن رد آمار منتشره از میزان دی اکسید سولفور در هوا گفته است مقدار این ماده در هوا ۴ تا ۸ میکروگرم در متر مکعب بوده است و آن طور که ادعا شده است هزار و ۳۰۰ میکروگرم در متر مکعب نیست.
در طول هفته های گذشته و در حالی که موضوع شیوع کرونا در آمریکا به مجادله فراگیر سیاسی میان ترامپ و نمایندگان مجلس آمریکا تبدیل شده و اخبار منتشر شده حاکی از شیوع این ویروس در چند ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا شده است،مقامات و رسانه های این کشور و برخی هم پیمانان آمریکا جنگ روانی پردامنه و گسترده ای را بر علیه چین و ایران با کلید واژه پنهانکاری آغاز کرده اند.
شواهد گویای این مساله است که دولت آمریکا با طرح ادعاهای بی اساس درباره کشورهای دیگر سعی در فرافکنی و پنهان کاری درباره ناتوانی دولت این کشور در مدیریت و کنترل این بیماری در آمریکا دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها